عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با تک‌نرخی شدن قیمت ارز قدرت خرید مردم افزایش می‌یابد.

یحسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نوسانات نرخ ارز، اظهار کرد: این مسئله نشان‌دهنده آن است که دولت به دنبال تک نرخی کردن ارز است.

وی ادامه داد: با تک‌نرخی شدن قیمت ارز قدرت خرید مردم افزایش می‌یابد و بسیاری از مشکلات کنونی کشور در قالب این موضوع حل و فصل می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه ریشه‌کن کردن قاچاق کالا و ارز هم با تک‌نرخی شدن ارز حاصل می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از رانت‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد و برخی افراد را یک‌شبه میلیاردر می‌کند، با تک‌نرخی شدن ارز کنترل می‌شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به اینکه تک‌نرخی شدن ارز جلوی بالا و پایین رفتن شدید قیمت‌ها را می‌گیرد، تصریح کرد: این مسئله می‌تواند منجر به افزایش تولید داخلی هم شود. زمانی که ارز تک‌نرخی شود، بسیاری از کالا‌های وارداتی صرف اقتصادی ندارند و در نتیجه از شدت واردات بیش از حد کالا‌ها کاسته می‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر با اشاره به وعده دولت مبنی بر ایجاد سالانه ۸۰۰ هزار شغل، تصریح کرد: دولت در بهترین حالت می‌تواند ۴۰۰ هزار شغل در سال ایجاد کند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: واردات و قاچاق بی‌رویه، سالانه حدود ۷۰۰ هزار شغل را از ما می‌گیرد و با تک‌نرخی کردن نرخ ارز و بازگرداندن قدرت خرید به مردم می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
باید جلوی واردات بی رویه گرفته شه
آخرین اخبار