لاریجانی در پاسخ به حاجی‌دلیگانی:

بحث FATF با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فرق دارد/ تروریست خواندن حزب‌الله را قبول نداریم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا حزب الله و حماس را تروریسم معرفی می‌کند در حالی که ایران این موضوع را قبول ندارد.

بحث FATF با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرایم سازمان یافته باید از هم تفکیک شوند/ تروریست خواندن حزب‌الله را قبول نداشته و به رسمیت نمی‌شناسیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در جلسه علنی امروز(چهارشنبه 4 بهمن ماه) طی اخطار قانون اساسی، اظهار کرد: بر اساس اصول قانون اساسی هرگونه سلطه جویی باید نفی عمل شود و باید استقلال کشور حفظ شود.

وی با بیان اینکه همچنین بر اساس اصول قانون اساسی نباید به کشورهای سلطه گری مانند آ‌مریکا تعهدی داده شود چرا که این کشور همواره اتهام می‌زند، ادامه داد: آمریکا اخیرا به حزب الله اتهام وارد کرد که مواد مخدر قاچاق می‌کند که این موضوع در راستای معاهده کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی است که ما قصد داریم به این معاهده بپیوندیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر تصریح کرد: در حقوق معاهدات یعنی مادر کنوانسیون سه شرط مطرح شده که با روح این کنوانسیون مغایرت نداشته باشد و بنابراین ایران نباید به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی بپیوندد.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به اینکه در نامه‌ای که آقایان سیف، طیب‌نیا و ظریف نوشتند اما چند ماه بعد از امضا و تعهدشان اظهار پشیمانی کردند، متذکر شد:‌ این مسئله نشان دهنده آن است که کار اشتباهی بوده است و نباید لایحه فوق تصویب شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار اظهار کرد: در این باره باید دو مسئله را از هم تفکیک کرد چرا که نامه آقایان سیف، طیب نیا و ظریف درباره FATF بود و ارتباطی که موضوع الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی ندارد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر آمریکا حزب الله و حماس را تروریسم معرفی می‌کند که ما این موضوع را قبول نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ‌در لایحه فوق ذکر شده که گروه‌هایی که برای مبارزه با سلطه استعمار هستند را تروریسم نمی‌دانیم.

لاریجانی با بیان اینکه همین الان هم آنان ما را تحریم می‌کنند و ما این موضوع را قبول نداریم، ادامه داد: این مسئله اشکال قانون اساسی ندارد چراکه ما رسما اعلام کردیم که گروه‌هایی مانند حزب الله و حماس را که برای مبارزه با استعمار فعالیت دارند، تروریسم نمی‌دانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ‌بر این اساس جرایم سازمان یافته در موضوع لایحه بحث دیگری است و به موضوعاتی مانند داعش مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار