مدیرباغبانی جهادکشاورزی لرستان از درحال اجرا بودن طرح توسعه باغات در یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اسفندیار حسنی‌مقدم مدیرباغبانی جهادکشاورزی لرستان اظهار کرد: طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده از جمله سیاست‌های اقتصادمقاومتی وزارت جهادکشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: اراضی مورد استفاده در این طرح، اراضی شیب‌داری بوده که بازدهی پایینی دارند و یا اینکه از منابع ملی بوده و واگذار شده‌اند.

مدیرباغبانی جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه تغییر وضعیت معیشت جوامع روستایی از جمله اهداف طرح توسعه باغات بوده، بیان‌داشت: این طرح ضمن افزایش درآمد اقتصادی برای کشاورز، باعث افزایش جذب آب و نزولات جوی به درون خاک و کاهش فرسایش خاک می‌شود.

حسنی‌مقدم تصریح کرد: طرح توسعه باغات در یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، دورود و الیگودرز در حال اجرا است.

وی با اشاره به گونه‌های قابل کشت در این اراضی، یادآور شد: گونه‌های بادام، انگور، انجیر، زرشک و گل محمدی قابلیت بالایی برای کشت در اراضی شیب‌دار دارند.

مدیرباغبانی جهادکشاورزی لرستان افزود: این گونه‌ها نیاز آبی کمی داشته به‌گونه‌ای که تنها با استفاده از آب سبز (آب باران) آبیاری شده و طی سال‌های آینده وارد فاز اقتصادی می‌شوند.

انتهای پیام/م

اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.