نخست‌وزیر چین از ژاپن خواست با تلاش برای افزایش همکاری‌ها، روابط میان دو کشور را به مسیر درست توسعه بازگرداند.

نخست‌وزیر چین خواستار بهبود روابط با ژاپن شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوآ، لی که چیانگ، نخست وزیر چین روز یکشنبه در دیدار با تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن، خواستار بهبود روابط پکن و توکیو شد. نخست وزیر چین از ژاپن خواست با چین همکاری کند و روابط میان دو کشور را به مسیر درست توسعه بازگرداند.

لی که چیانگ همچنین تصریح کرد: روابط کنونی چین و ژاپن همواره رو به بهبود بوده است. وی افزود: چین پیام های مثبت اخیر ژاپن در خصوص روابط میان دو کشور دریافت کرده است اما روابط دوجانبه همچنان با ابهاماتی روبروست. گرم شدن اخیر روابط میان چین و ژاپن همچنان با مسائلی همراه است. روند بهبود روابط میان دو کشور به سختی به دست آمده است و باید مراقب آن بود.

امسال چهلمین سالگرد امضای معاهده صلح و دوستی میان چین و ژاپن است. نخست‌وزیر چین ابراز امیدواری کرد ژاپن بتواند به درستی مسائل تاریخی و حساس را مدیریت و اختلاف نظرها را مهار کند تا بتواند روابط میان دو کشور را به مسیر توسعه عادی بازگرداند. روابط میان چین و ژاپن نه تنها به این دو کشور مربوط است بلکه بر کل منطقه و جهان نیز تأثیر می گذارد.

لی که چیانگ همچنین گفت چین امیدوار است ژاپن بتواند به تاریخ به عنوان آینه عبرت نگاه کند، با آینده روبرو شود و با ایجاد فضایی خوب برای گسترش روابط دوجانبه انتظارات خوبی برای هر دو ملت به دنبال آورد و سازوکار گفتگویی مناسبی برای بهبود همکاری در آسیای شرقی ایجاد نماید

تارو کونو نیز در این باره گفت: ژاپن مایل است مسیر مشابهی را در پیش گیرد و با این همسایه خود همکاری کند و روابط دوجانبه را بهبود و تعمیق بخشد. ژاپن انتظار دارد دور جدید جلسات رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی هر چه سریع تر برگزار شود.

 

انتهای پیام/

تأکید ژاپن و چین بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای توسعه سطح روابط میان دو کشور

برچسب ها: آسیا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار