تبليغات در فضای مجازی ترفندی برای كلاهبرداری

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسايی و دستگير فردی خبرداد كه با شگرد تبليغات در شبكه‌های مجازی از شهروند اصفهانی كلاهبرداری كرده بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با دریافت مبلغ 50 میلیون ریال در قبال تبلیغات کاری برای او در یکی از شبکه‌های مجازی، دیگر جوابگوی تلفن و پیام‌های او نیست، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی در شکایت خود اظهار داشت با مشاهده یکی از کانال‌های پربازدید تصمیم گرفتم چند روز تبلیغات خود را در آن کانال قرار دهم و با مدیر کانال تماس گرفتم و درخواست درج تبلیغات خود را در کانالش کردم و مدیر آن کانال با نیرنگ و فریب مبلغ 50 میلیون ریال از بنده دریافت کرد که پس از مدتی نه تنها تبلیغ را درج نکرد بلکه دیگر جوابگوی تلفن و پیام‌های ارسالی برای او نبود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم در خارج از استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

وی در پایان با اشاره به اعتراف متهم به بزه انتسابی و تحویل او به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروزه تبلیغات در فضای مجازی عرف  است و مشتاقان زیادی نیز این امر دارد کاربران باید دقت کنند در کانال‌های معتبر تبلیغ شود و اطلاعات کاملی از مدیر کانال از جمله نشانی و مشخصات وی را نیز داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار