مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تشخیص و مورد شناسایی قرار گرفتن 100 درصد اراضی ملی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: 100 درصد اراضی ملی  استان اردبیل مورد تشخیص و شناسایی قرار گرفته بجز مواردی که به جهت موزائیک نقشه ها که بصورت گپ (فضای موجود بین پلاک های ثبتی) به علت داشتن برخی مشکلات حقوقی و ثبتی موضوع در حال پیگیری است.

وی افزود: با انجام اقدامات ممیزی اراضی، عرصه‌های منابع طبیعی مورد شناسایی و تشخیص قرار می‌گیرد و حدود آنها از مستثنیات قانونی اشخاص تعیین می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اهداف اصلی ممیزی اراضی افزود: با اقدامات مرتبط با ممیزی اراضی حقوق دولت از مستثنیات اشخاص تفکیک و تعیین تکلیف شده و با اعمال حاکمیت دولت بر عرصه‌های منابع طبیعی ضمن تحقق بخشیدن به اهداف سازمانی شامل حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری صحیح منابع طبیعی، زمینه مناسب برای جلوگیری از تخریب و تجاوز به اراضی ملی فراهم می‌شود.

هدایت به بیان برخی از سیاست‌های اجرایی مورد نظر در سال جاری پرداخت و افزود: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، پیگیری اجرای پروژه کاداستر (سند تک برگی) و اصلاح هندسی نقشه‌های اجرای مقررات ملی و دولتی، اخذ اسناد مالکیت باقی مانده اراضی ملی و دولتی، به‌روزرسانی بانک اطلاعات زمین و هدف‌گذاری دقیق طرح‌ها با اصلاح فرآیند و تهیه روند نما (فلوچارت) اقداماتی است که در سال جاری در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی مساحت کل اراضی استان اردبیل را بیش از یک میلیون و 786 هزار و 730هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: از این میزان حدود 62 درصد آن جزو اراضی ملی و دولتی و تحت تولیت منابع طبیعی است که تاکنون برای بیش از 756 هزار 572  هکتار این اراضی سند به نام دولت صادر شده است.

انتهای پیام/ح

شناسایی اراضی ملی استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.