استاندار فارس گفت: دغدغه جدی ما در فارس بحران آب است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در نشست شورای اداری استان فارس با بیان اینکه دغدغه جدی ما بحران آب در فارس است، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ درصد قنات و ۱۸ درصد چاه کشاورزی و تالاب بختگان، پریشان، مهارلو و همه تالاب‌ها خشک شده است.

وی با بیان اینکه عمق چاه‌ها در استان فارس از ۷۰ متر به بیش از ۴۰۰ متر رسیده است و این استان برخلاف استان‌های دیگر که آب را برای کشاورزی مصرف می‌کنند، از آب تحت الارضی استفاده می‌کند.

تبادار اظهار کرد: استانی که در زراعت رتبه دوم، باغبانی رتبه اول کشور را دارد امروز با خشکسالی مواجه است.

استاندار فارس با بیان اینکه دولت باید همانگونه که در بحث دریاچه ارومیه ورود کرد برای استان فارس نیز برنامه ریزی کند، گفت: ۵ هزار میلیارد تومان در شورای عالی آب مصوب شده و این مصوبه در سازمان برنامه و بودجه به سیستان و بلوچستان و خوزستان لحاظ شد و برای فارس لحاظ نشد.

وی بیان کرد: سد‌های هایقر، نرگسی و کوار آماده آبگیری است اگر این‌ها به بهره‌برداری برسد مشکلات زیادی برطرف و صنعت رونق گرفته و پریشان نیز از پریشانی نجات می‌یابد.

 تبادار خواستار توجه به توسعه ریلی فارس شد و افزود: این خط ریلی فارس به کانون بار متصل نیست در صورتی که باید به یزد، بوشهر و گل‌گهر متصل شود. راه آهن شیراز به بوشهر مقدمات فاینانس آن انجام شده و اگر ابلاغ شود می‌توانیم دهه فجر آن را آغاز کنیم.
انتهای پیام/ر

خشک شدن ۵۰ درصد قنات‌های استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.