معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بر لزوم رفع مشکلات زیست ‌محیطی تالاب مهارلو و رودخانه سلطان‌ آباد تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هادی پژوهش معاون استانداری فارس در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان گفت: محیط زیست در اسرع وقت نسبت به شناسایی واحدهایی که دفع غیراصولی فاضلاب در طول مسیر رودخانه خشک دارند اقدام کند تا این معضل با همکاری سایر دستگاه های متولی هرچه سریع تر رفع شود.

پژوهش افزود: وجود پساب برخی از واحدها در طول مسیر به ویژه در حاشیه فرودگاه و شرق شیراز به جهت مخاطراتی که برای سلامت مردم ایجاد کرده توجیه پذیر نیست.
وی بیان کرد: از طرفی این معضل تأثیرات سوئی بر صنعت گردشگری استان خواهد گذاشت و مدیران ذیربط بایستی سریعاً چاره‌اندیشی و رفع مشکل کنند.

پژوهش درباره تولید غیر بهداشتی روغن از ضایعات کشتارگاه های دام و طیور ادامه داد: ‌برگشت روغن‌های مصرف‌ شده به چرخه مصرف مجدد در صنایع غذایی تقریباً محال است و نظارت مستمر دانشگاه علوم پزشکی بر تولید با بهره‌گیری از بهترین امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی در استان موجب می‌شود که اگر یک فرآورده از حالت استاندارد خارج شود، به هیچ‌وجه امکان عرضه به بازار مصرف را نداشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: ‌فرمانداری شیراز موظف است با همکاری دستگاه های مرتبط نسبت به اصلاح چرخه معیوب تبدیل ضایعات به محصولات قابل مصرف اقدام و آن را استاندارد سازی کند.

پژوهش اظهار کرد:‌ فرمانداری شیراز با سودجویانی که در حاشیه شهر اقدام به تولیدات غیربهداشتی روغن از ضایعات دام و طیور می‌کنند برخورد انتظامی و قضایی کند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار