نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت:‌راه‌اندازی کانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق مرزی و محروم کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ کمال دهقانی فیروز آبادی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بااشاره به طرح‌های جامع توسعه‌ای تدوین شده برای تمام مناطق شهر و استان یزد گفت:حمایت از توسعه بیش از پیش روستا‌ها و شهرستان‌های دارای ظرفیت، از جمله اولویت دولت در راستای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اجتماعی است.

وی توسعه روستایی را از جمله ضرورت‌های توسعه اشتغال پایدار در استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: در روستا‌ها و شهرستان‌های استان به دلیل برخورداری از شرایط زیست محیطی مطلوب‌تر ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار وجود دارد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه منابع روستایی افزود: تدوین و اجرای طرح‌های هادی ویژه توسعه روستا‌ها از جمله اقدامات دولت طی چند سال گذشته است.

دهقانی فیروزآبادی بااشاره به ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای در طول سی و نه سال انقلاب اسلامی توسط دولت گفت: تقویت و آماده کردن زیرساخت‌های ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اجتماعی از جمله برنامه‌های دولت برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های مختلف است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ششم توسعه، تسریع کرد: در ماده ۳۸ مالیات بر ارزش افزوده برنامه ششم توسعه مقرر شده که از این پس مالیات‌های اخذه از استان‌ها به صورت متمرکز و با مدیریت همان استان به شهرستان‌ها و روستا‌ها اختصاص یابد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق اهداف توسعه‌ای روستا‌ها و شهرستان‌های استان ضروری است گفت: در برنامه ششم توسعه راه‌اندازی کانون ایجاد اشتغال پایدار با عنوان کانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق مرزی و محروم با هدف کاهش قاچاق کالا و ارز تصویب شده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی تصویب اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار به چهار بانک توسعه روستایی، کشاورزی، کارآفرینی و پست بانک به منظور پرداخت تسهیلات ویژه کارآفرینان روستایی را از دیگر مصوبات مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه و با بهره شش درصد در اختیار متقاضیان کارآفرینی در روستا‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به رویه نادرست سیستم بانکداری کشور، گفت: اخذ بهره‌های بالا برای تسهیلات حمایتی و غیره یکی از معضلات جدی نظام بانکی ایران است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سیستم بانکی باید طوری اقدام کند که به واسطه آن فعالیت‌های شغلی مختلف ایجاد و افراد جامعه فارغ از بحث سرمایه‌گذاری در بانک‌ها، با کار و تلاش سرمایه خود را افزایش دهند.


انتهای پیام/ ا

اختصاص 1.5 میلیارد دلار به چهار به منظور پرداخت تسهیلات ویژه کارآفرینان روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.