نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ برای جبران شکست اوباما، ضمن ارائه مشوق هایی نظیر اوکراین به دنبال معامله با روسیه در جنگ سوریه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ترامپ با لغو حمایت از شورشیان سوری و برای جبران شکست اوباما، ضمن ارائه مشوق هایی نظیر اوکراین به دنبال معامله با روسیه در جنگ سوریه است.

دهقانی فیروزآبادی در تحلیل لغو حمایت سازمان جاسوسی آمریکا CIA و پنتاگون از شورشیان سوری گفت: دونالد ترامپ در تمام ابعاد سیاست خارجی آمریکا تلاش می کند شیوه های متفاوتی را عملیاتی کند که این رویکرد شامل حال سوریه نیز می شود.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی گفت: اوباما ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا معتقد بود که از طریق جنگ نیابتی و حمایت از شورشیان می تواند به پیروزی در جنگ سوریه دست پیدا کند اما امروز می بینیم که با گذشت نزدیک به 6سال علی رقم هزینه های سنگین پنتاگون به نتیجه مشخصی دست نیافته اند.

وی در ادامه افزود: مسئله مورد توجه ترامپ این است که ایران و روسیه در جنگ سوریه عملا نبض امور را در دست گرفته اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: لغو حمایت آمریکا از شورشیان را باید ضربه ای کشنده به مهره های تحت حمایت واشنگتن در جنگ با بشاراسد قلمداد کرد که جای پای روسیه و ایران را محکم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تغییر رفتار آمریکا در جنگ سوریه را نباید موضوع عجیبی دانست زیرا واشنگتن فارغ از نوع نگاه اوباما یا ترامپ دچار سرخوردگی شده است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این که شورشیان در جنگ سوریه دچار چند دستگی هستند ، گفت: عربستان و امارات با رویکرد سلفی در مقابل ترکیه و قطر با رویکرد اخوانی علیه بشاراسد دست به اسلحه برده بودند اما پس از مجادله ریاض با دوحه دیدیم که این گروه ها نیز با یکدیگر وارد منازعه شدند.

وی در ادامه تاکید کرد: درگیری های درونی گروه های شورشی نشان داد که آمریکا در کوران جنگ سوریه بر روی یخ یادگاری نوشته بوده است.

این نماینده مجلس دهم گفت: ترامپ برای جبران شکست اوباما، ضمن ارائه مشوق هایی نظیر اوکراین به دنبال معامله با روسیه در جنگ سوریه است.

وی همچنین بیان داشت: رژیم صهیونیستی در جریان تبادلات آمریکا و روسیه درباره سوریه تلاش می کند همراه با انجام حملات موشکی به خاک این کشور تلاش می کند از طرفین تضمین هایی کسب کند.

گفتنی است که پس از یک هفته از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست اجلاس جی 20 در هامبورگ، خبرها حاکی از آن است که این دو رئیس جمهور در این دیدار سه ساعته، درباره سوریه تصمیم های مهمی گرفته اند.

اخبار حاکی از آنست که پس از ملاقات مذکور، قرار شده است که سازمان سیا حمایت ها و کمک های نظامی خود را به شورشیان سوری و مخالفان اسد به طور کامل قطع کند؛ مسئله‌ای که داد سیاستمداران آمریکایی را در آورده و بسیاری از دمکراتها و حتی جمهوری خواهان، آنرا عقب نشینی مستقیم آمریکا تلقی می‌کنند.

انتهای پیام/ ی

درگیری های درونی گروه های شورشی نشان داد که آمریکا در کوران جنگ سوریه بر روی یخ یادگاری نوشته بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار