مدیرکل گمرکات استان اردبیل از صادرات بیش از 42 هزار تن کالا و محصولات از گمرک بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، پرویز تقوی، مدیرکل گمرکات استان اردبیل با اشاره به اینکه ظرفیت های گمرک بیله سوار در صادرات محصولات کشاورزی دانش بنیان بالا است افزود: امسال حدود42  هزار و 300 تن کالا و محصولات از گمرک بیله سوار صادر شده است و عمده محصولات صادراتی سیب زمینی، مصنوعات پلاستیکی، ملامین، مصالح ساختمانی، تره بار و سبزیجات، هندوانه و مصنوعات فلزی، نخ و انواع آن و شکلات و خشکبار می باشد.

وی گفت: در 9 ماه اول امسال 18میلیون و 300 هزار دلار کالا و محصولات از گمرک بیله‌سوار صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل با اشاره به اینکه واردات در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش یافته است گفت: واردات در این مدت از گمرک بیله‌سوار 350 هزار دلار بوده است که از لحاظ وزنی و ارزش پولی کاهش داشته است.

تقوی افزود: در 9 ماه امسال 23میلیون دلار صادرات چمدانی از گمرک بیله‌سوار صورت گرفته است و 10هزار و 200تن کالا بصورت چمدانی صادر شده است و گمرک بیله سوار جزو گمرکات شاخص کشور در بحث صادرات چمدانی بوده است. 

وی گفت: با تصویب منطقه آزاد تجاری ظرفیت های گمرک بیله سوار در حوزه صادرات افزایش خواهد یافت و محدودیت های صادرات کالا و کاستی های گمرک بیله سوار به مسؤولان و مقامات کشوری از طریق مکاتبات و گزارشات انعکاس داده شده است.

انتهای پیام/ح

افزایش 10 درصدی صادرات کالا از گمرک بیله سوار

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.