فرماندار شهرستان بیله‌سوار از صادرات بیش از 18 میلیون دلار کالا و محصولات از گمرک بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم، فرماندار بیله سوار با اشاره به اینکه ظرفیت‌های گمرک بیله‌سوار در صادرات محصولات کشاورزی دانش بنیان بالا است افزود: در 9 ماهه امسال 18میلیون و 300هزار دلار کالا و محصولات از گمرک بیله‌سوار صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل صادرات 10درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: در 9 ماهه امسال حدود 42هزار و 300تن کالا و محصولات از گمرک بیله‌سوار صادر شده است و عمده محصولات صادراتی را سیب زمینی، مصنوعات پلاستیکی، ملامین، مصالح ساختمانی، تره بار و سبزیجات، هندوانه و مصنوعات فلزی، نخ و انواع آن و شکلات و خشکبار تشکیل می‌دهند.

فرماندار بیله‌سوار با اشاره به اینکه واردات در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش یافته است گفت: واردات در 9 ماهه امسال  از گمرک بیله‌سوار 350هزار دلار بوده است و از لحاظ وزنی و ارزش پولی کاهش داشته است.

حلیم عنوان کرد: در 9 ماهه امسال 23 میلیون دلار صادرات چمدانی از گمرک بیله‌سوار صورت گرفته است و 10هزار و 200 تن کالا بصورت چمدانی صادر شده است و گمرک بیله‌سوار جزو گمرکات شاخص کشور در بحث صادرات چمدانی می‌باشد.

وی افزود: در 9 ماهه امسال بیش از 736 هزار نفر از گمرک و پایانه مرزی تردد کرده اند که نسبت به 9 ماهه سال گذشته افزایش 15 درصدی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی شرکت‌های بازرگانی در حوزه صادرات و واردات باید به شکل مطلوب انجام شود گفت: تعداد 50 شرکت بازرگانی در حوزه صادرات در گمرک بیله‌سوار فعال هستند و باید گمرک و پایانه مرزی اهتمام ویژه‌ای در ساماندهی شرکت‌های واردات و صادرات انجام دهند.

 

انتهای پیام/ح

افزایش 10 درصدی صادرات کالا از گمرک بیله سوار

برچسب ها: صادرات ، واردات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.