رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: ۹۲ پروژه بهداشتی و درمانی در نیشابور تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد

افتتاح ۹۲ پروژه بهداشتی و درمانی در نیشابور تا پایان امسال به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محسن عظیمی نژاد افزود: تا پایان امسال ۹۲ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های نیشابور و فیروزه به بهره‌بردای می‌رسد و امیدوارم همه این پروژه‌ها در دهه فجر به بهره‌برداری برسند.


وی گفت: در جامعه علوم پزشکی نیشابور، همکاران پرستار در سال گذشته از ۲۱ هزار و ۱۰۳ بیمار جراحی شده مراقبت کرده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: در نیشابور فضا‌های کمی برای خدمات درمانی داریم و توسعه فضا‌های درمانی و بهداشتی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

عظیمی نژاد گفت: معدل جهانی وجود تخت بیمارستانی پنج تخت به ازای هر یک هزار نفر است، ولی در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم متوسط برخورداری از تخت بیمارستانی ۱.۶ بوده، در حال حاضر نیز در کل کشور متوسط حدود ۲ است.

وی افزود: تا پایان امسال، تخت‌های بیمارستانی حدود ۱۳۰ مورد افزایش می‌یابد، همچنین، تا پایان سال ۹۸ نیز بیمارستان سوم به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: ساخت بخش جدیدی در بیمارستان ۲۲ بهمن در هفت طبقه آغاز شده است و تا پایان سال ۹۷ نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

عظیمی‌نژاد افزود: امروز نیاز داریم که تجهیزات بخش عمل قلب باز با حدود هزینه‌ای ۱۰ میلیارد ریالی در نیشابور تامین شود و برای این امر، طرح یک هزار نیشابوری با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی از مهر ماه آغاز شده است.

وی گفت: پس از تامین این تجهیرات دیگر مردم نیشابور برای عمل قلب باز به شهر‌های مجاور نمی‌روند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه ۶۰ طرح بیمارستانی نیز در بیمارستان حکیم در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود،افزود: تا پایان امسال، ۹۲ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های نیشابور و فیروزه به بهره‌بردای می‌رسد و امیدوارم همه این پروژه‌ها در دهه فجر به بهره‌برداری برسند.

عظیمی‌نژاد ادامه داد: متاسفانه در نیشابور، دستگاه ماموگرافی و بسیاری تجهیزات پزشکی را نداریم و امیدوارم این دستگاه و تجهیزات پیشرفته دیگر به زودی به این شهرستان برسد.
 
انتهای پیام// س. ح.
 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.