از ابتدای سال ۹۶، ۲۰ شکارچی متخلف در شهرستان خاتم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رئیس محیط زیست شهرستان خاتم گفت: از ابتدای سال ۹۶ و در راستای حفظ و حراست از حیات وحش و جلوگیری از شکار گونه‌های ارزشمند جانوری ۲۰ شکارچی متخلف در شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

حجت عشایری افزود: این شکارچیان در منطقه حفاظت شده بورئیه، قله تپه و باغ شادی شهرستان دستگیر و از آنان گونه‌های ارزشمند جانوری قوچ، کله قوچ و هوبره کشف و ضبط و پرونده متخلفین پس از تکمیل تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

رئیس محیط زیست با بیان اینکه اکثر شکارچیان غیر مجاز، غیر بومی هستند خاطر نشان کرد: خوشبختانه در شهرستان خاتم شکارچی نداریم و اکثریت کسانیکه برای شکار غیر مجاز به منطقه ورود پیدا می‌کنند غیربومی هستند.

وی افزود: محیط بانان شهرستان به طور شبانه روزی در حال گشت زنی و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند و با متخلفان در حوزه شکار و صید برابر با قانون و با قاطعیت برخورد خواهند کرد.

عشایری مقابله با شکار غیرقانونی را مستلزم فرهنگ‌سازی، برخورد جدی و قاطع با شکارچیان، تشدید مجازات شکارچیان غیرمجاز و همچنین مشارکت جوامع محلی برای شناسایی شکارچیان غیرمجاز عنوان کرد.

انتهای پیام/ص

دستگیری 20 شکارچی متخلف از ابتدای سال در خاتم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار