نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تدوین سند چشم انداز توسعه استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن خاطر نشان کرد: باید سند چشم انداز توسعه استان بر اساس ظرفیت شهرستان‌‌ها تدوین شود تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

سند چشم انداز توسعه استان بر اساس ظرفیت شهرستان‌‌ها تدوین شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام عبدالحمید خدری صبح امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر با تاکید بر توجه به توسعه این استان بر اساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آن اظهار داشت: انتظار می‌رود  در نشست‌های مختلف بررسی موانع و مشکلات اقتصادی و تولیدی استان بوشهر به نتیجه‌ای راهگشا دست یافته شود.

وی، با بیان اینکه بزرگترین چالش کشور در عرصه اقتصاد است تاکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تذکر دادند باید راهکارهای اساسی در رفع چالش‌های اقتصادی تدوین و اجرایی شود که استان بوشهر نیز  با توجه به داشتن ظرفیت بالای اقتصادی و صنعتی از این چالش برخوردار است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محور توسعه برای مدیران و مسئولان استان بوشهر مشخص نیست تصریح کرد: هر شهرستان در این استان دارای ویژگی‌های خاصی است که محور توسعه در این استان برای مدیران تعیین نشده است.

خدری با تاکید بر تدوین سند چشم انداز توسعه استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن خاطر نشان کرد: باید سند چشم انداز توسعه استان بر اساس ظرفیت شهرستان‌‌ها تدوین شود تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر به ظرفیت‌های اقتصادی، تولیدی و اشتغال‌زایی این استان آشنا نیستند تاکید کرد: بسیاری از مدیران  به سبب ناآشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی، مشکلات حوزه‌های مختلف این بخش افزایش یافته است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به توسعه استان بر اساس ظرفیت‌ها بیان کرد: با توجه به ظرفیت و نقش استان بوشهر  در درآمد ملی و اقتصاد کشور، نگرش دولت به این استان باید بر اساس توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی تغییر کند.

خدری با بیان اینکه یک نقطه استان صنعتی و یک نقطه دیگر غیر صنعتی است بیان کرد: تصمیمات برای توسعه استان بوشهر در مرکز کشور بر اساس استان صنعتی اتخاذ می‌شود و این در حالی است که  تنها در جنوب استان این مهم محقق است و در گناوه و دیلم  و شمال استان چیزی به نام صنعت وجود ندارد.

وی، با بیان اینکه زندگی مردم مرزنشین و ساحل نشین این استان با دریانوردی و تجارت دریایی گره خورده است تاکید کرد:  تصمیم گیری برای توسعه جنوب و شمال استان در یک قالب با هم مغایرت دارد چراکه محور توسعه در شمال استان بوشهر در عرصه دریانوردی و تجارت دریایی است و نمی‌توان یک تصمیم واحد برای همه استان بوشهر اتخاذ شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک تصمیم‌گیری غلط سبب بروز چالش در  استان می‌شود افزود: مدیران دسنگاه‌های اجرایی در دفاع از حقوق مردم باید مطالبه‌گر باشند.

خدری با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های شهرک‌های اقتصادی و صنعتی بیان کرد: این شهرک‌ها نقش مهمی می‌تواند در حل مشکل اشتغال جوانان داشته باشد.

انتهای پیام/م

نگرش دولت به توسعه استان بوشهر باید بر اساس ظرفیت‌ها تغییر کند

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.