کارگاه آموزشی یک روزه با موضوع اوتیسم با شرکت ۸۰ نفر از کارشناسان استان‌های مرکزی، همدان، گیلان، مازندران و قزوین برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ صمدی، متخصص بیماری‌های رشدی، هوشی و عضو مرکز تحقیقات پرستاری دانشگاه آلستر ایرلند شمالی، در این کارگاه گفت: اختلال طیف اوتیسم یکی از ۶ اختلال دسته بندی شده در طبقه اختلالات عصبی، رشدی است.

صمدی، نقص در ارتباط اجتماعی و رفتار‌ها، علایق و فعالیت‌های تکراری را از علائم این اختلال نام برد.

وی افزود: علائم اختلال طیف اوتیسم از حدود دو سالگی مشهود است و تشخیص این اختلال در سنین اولیه زندگی اهمیت دارد و مداخلات تاثیر بیشتری خواهند داشت.

صمدی گفت: این اختلال درمان دارویی ندارد و مادام العمر است، اما فرد مبتلا با آموزش‌های مستمر می‌تواند زندگی طبیعی تری داشته باشد.

راحله جاتن، معاون توانبخشی بهزیستی استان هم گفت: برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله در اختلال طیف اوتیسم از ۱۲ آذر پارسال آغاز شد.

 جاتن اضافه کرد: آزمون غربالگری برای ۳ هزار و ۲۱۶ کودک انجام و در نهایت ۶ نفر برای انجام مداخلات به مرکز اوتیسم ارجاع داده شدند.

وی گفت: یک مرکز ویژه بعنوان مرکز روزانه توانبخشی کودکان اوتیسم در سطح استان به ۳۵ کودک خدمات درمانی و توانبخشی ارائه می‌دهد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان افزود: کودکانی که به این مرکز مراجعه نمی‌کنند، ماهانه ۴۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

کارگاه آموزشی یک روزه با موضوع اوتیسم در قزوین

برچسب ها: بهزیستی ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.