استاندار قزوین بر لزوم ایجاد گرمخانه برای اسکان موقت زنان معتاد بهبود یافته تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر گفت: بیشتر خانواده‌ها حاضر نیستند دختر و همسر پاک شده از اعتیاد را تا مدتی بپذیرند بنابراین شهرداری و بهزیستی باید برای اسکان موقت این افراد، گرمخانه‌ای راه اندازی کنند.

زاهدی در ادامه بر انجام پژوهش برای یافتن راه‌های بهتر به منظور کاهش معضل اعتیاد تاکید کرد.

وی با اشاره به آمار ارائه شده از تعداد دستگیر شدگان در امر مواد مخدر در ۱۰ ماه امسال اضافه کرد:این آمار نشان می‌دهد در این مدت سرحلقه‌های اصلی کمتر بازداشت شده اند که باید با تعقیب و مراقبات بیشتر به سرباند‌های هدایت جریان توزیع مواد مخدر در استان رسید.

استاندار گفت:: عمده سرباند‌ها در خارج از کشور هستند و در داخل نیز سرحلقه‌ها به صورت پنهان و پوششی عمل می‌کنند که باید برای شناسایی آن‌ها تلاش کرد.

زاهدی با اشاره به نحوه مبارزه با مواد مخدر گفت: اجتماعی کردن مبارزه یعنی اینکه مردم به مواد مخدر حساس شوند نه اینکه یک معتاد از نگاه شماتت آمیز مردم در جامعه همواره احساس شرم کند.

استاندار گفت: با اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، مردم از خود و فرزندان شان در برابراعتیاد مراقبت می‌کنند.

زاهدی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد، حوزه هنری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و صدا و سیما می‌توانند با ایجاد پاتوق‌های فرهنگی قابل کنترل مانند کافه کتاب‌ها و مراکز آموزشی و هنری برای جذب جوانان و گذر زمان آنان اقدام کنند تا آسیب‌های اجتماعی کمتری مانند اعتیاد این قشر را تهدید کند.

پلیس استان قزوین در ۱۰ ماه امسال ۹۹۵ تن مواد مخدر کشف کرده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

برگزاری نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین

برچسب ها: استانداری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار