مدیر شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: صدور مجوزهای دام و طیور حتما باید از شبکه دامپزشکی استعلام انجام شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمید مدیر‌زاده امروز در نشست خبری با اشاره به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرضا رتبه دوم پرورش طیور استان است، کنترل این بیماری بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه پرورش طیور در شهرضا متراکم است، افزود: 55 کلاس آموزشی با 900 بهره‌بردار در زمینه‌های دام و طیور در راستای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرضا برگزار شده است.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: این شهرستان زودتر از موعد انتشار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، دو روستای پر خطر را پایش و از پرندگان نمونه‌گیری کرد که موردی مشاهده نشد.

وی با تأکید بر اینکه پایش مستمر روستاها و واحدهای تولیدی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای کنترل این بیماری پست قرنطینه‌ای در دو راهی رامشه ایجاد شده است که جنوب استان را پوشش می‌دهد.

مدیر‌زاده ادامه داد: هر گونه ورود محموله از استان‌های اطراف که شامل فراورده‌های منجمد و یا طیور باشد باید مجوز از دامپزشکی داشته باشد در غیر این صورت خودرو متوقف می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه دامپزشکی در کنترل بیماری آنفلوآنزای پرندگان 20 درصد سهیم است، تصریح کرد: کنترل کلیه مسیرهای مواصلاتی به عهده نیروی انتظامی و برخورد با واحدهای غیرمجاز با جهاد کشاورزی است.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به اینکه ورود به محل‌های غیرمجاز پرورش طیور با حکم دادگستری است، بیان داشت: محیط زیست نقش بسیار مهمی در پرندگان آبزی و مهاجر دارد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم همه دستگاه‌ها برای کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان همکاری کنند، یادآور شد: در استان اصفهان کانون پرندگان آلوده وجود داشته و منجر به معدوم‌سازی شده است.

مدیر‌زاده تأکید کرد: ورود فراورده‌های مرتبط با طیور از مبادی ورودی شمالی شهرضا از سمت اصفهان و مبارکه باید کنترل شود تا اجازه ورود بیماری را به شهرضا ندهیم.

وی با اشاره به تسهیلات اقتصاد مقاومتی، اذعان داشت: نهاد‌هایی که در بخش اقتصاد مقاومتی تسهیلات ارایه می‌دهند قبل از هر گونه صدور تسهیلات و مجوز با دامپزشکی در رابطه با واحدهای پرورش دام و طیور هماهنگی کنند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرضا با تأکید بر اینکه پرورش کبک، بلدرچین و تخم‌مرغ بومی جزو اقتصاد مقاومتی قرار نمی‌گیرد و این امر بر اساس مصوبه هیأت وزیران است، عنوان داشت: برای صدور مجوزهای دام و طیور حتما باید از شبکه دامپزشکی استعلام انجام شود.

وی اضافه کرد: کارگاه‌های در و پنجره‌ساز و تریلرسازی در شهرضا به نگهداری پرندگان و مرغ و خروس اقدام می‌کنند، این کارگاه‌ها بستر پرندگان آسیب‌پذیر و آلوده  هستند و سبب ایجاد یک کانون آلوده می‌شوند.

مدیر‌زاده در پایان ابراز داشت: شبکه دامپزشکی اجازه ورود به این کارگاه‌ها را ندارد باید یک بازرسی مشترک همراه با شبکه بهداشت، اصناف و نیروی انتظامی از این کارگاه انجام شود و کارگاه‌ها ایمن‌سازی شود.

 

انتهای پیام/م

 

ممنوعیت صدور مجوزهای دام و طیور در شهرضا تا اطلاع ثانوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.