مدیر خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان گفت: زمان اجرای نمایش‌ها در اصفهان کوتاه است و با عث می شودکارگردان از عهده هزینه سالن و هزینه‌های دیگر بر نیاید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول هنرمند با اشاره به مدت زمان اجرای نمایش‌ها در کشورهای دیگر اظهار کرد: در اروپا برخی تئاترها 12 سال بر روی صحنه می‌ماند که این جمله برای ما بیشتر شوخی به نظر می‌رسد، در تهران هم اجراهای طولانی بهتر جا افتاده است و گاهی یک نمایش چند ماه اجرا دارد اما در اصفهان نهایتاً 20 شب یک اجرا داشته ایم.

وی اذعان داشت: در تئاترهای اصفهان در همان 20 شب اجرا هم می‌بینیم گروه نمایش هزینه کافی برای تبلیغات نداشته است، و تا مردم متوجه شوند یک تئاتر بر روی صحنه است آن نمایش به پایان می‌رسد و این‌چنین می‌شود که کارگردان هم از عهده هزینه سالن و هزینه‌های دیگر بر نمی‌آید.

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان گفت: یک بخشی از کار به هنرمندان تئاتر باز می‌گردد، هنرمندان تئاتر هدف خود را مخاطب قرار دهند و کاری ارائه دهند که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند، حال این ارتباط می‌تواند از طریق متن نمایش، کارگردانی، بازی، نور و یا عناصر دیگر باشد.

وی تأکید کرد: اگر خانواده‌ها یک نمایش خوب ببینند قطعاً به بقیه معرفی می‌کنند، و دوستان و آشنایانشان را برای تماشای آن تئاتر تشویق می‌کنند، اما برعکس اگر یک نمایش خوب ارائه نشود تبلیغ منفی برای آن نمایش انجام می‌شود.

هنرمند بیان داشت: این بر عهده عوامل تئاتر است تا کاری کنند که نمایش به دلیل زنده بودن و ارتباط رخ به رخ، به عنوان یکی از اثرگذارترین هنرهای هفتگانه نمایش، گسترش یابد.

 

انتهای پیام/م

 

اجرای تئاتر در اروپا 12 سال، در نصف‌جهان 20 روز

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.