سناتور تد کروز در مصاحبه‌ای اذعان کرد که کنگره آمریکا نمی‌تواند روی تجدیدنظر یا تغییر بنیادین در توافق هسته‌ای ایران کار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سناتور تد کروز نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس که از رقبای اصلی ترامپ در دوره مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود در مصاحبه با نشریه واشنگتن اگزمینر با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ارجاع موضوع برجام به کنگره آمریکا گفت نگران آن است که کنگره نتواند اقدام قابل توجهی درباره برجام انجام دهد. دونالد ترامپ هم در مذاکرات از قدرت چانه زنی کم تری برخوردار است، چون تعطیلی شصت و نه ساعته دولت او به علت عدم تصویب لایحه بودجه موقعیت او را به شدت تضعیف کرده است. ترامپ هنوز نتوانسته است نمایندگان کنگره را به حمایت از بخش‌های اصلی طرح خود درباره موضوع مهاجرت متقاعد کند. کنگره آمریکا شاید فرصت بحث و بررسی درباره برخی رفتار‌ها را در جریان اجرای سرود ملی آمریکا در مسابقات ورزشی داشته باشد، اما فرصت بررسی مجدد محتوا و شروط توافق هسته‌ای ایران را ندارد.

سناتور تد کروز همچنین گفت: من کاملا شک دارم که سنا در وضعیت کنونی که به شدت دچار اختلاف و دو دستگی شده است بتواند طرحی را تصویب کند که به تجدیدنظر یا تغییر بنیادین در توافق هسته‌ای ایران منجر شود. به همین علت فکر می‌کنم به شکل اجتناب ناپذیری در مسیر پایان دادن به توافق قرار داریم. فکر می‌کنم چنین اقدامی به نفع امنیت ملی آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اذعان تد کروز به ناتوانی آمریکا در تغییر برجام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار