رئیس دانشگاه یزد گفت: با حرکت منسجم و همسو در تمامی حوزه‌ها می‌توان چالش‌ها را به فرصتی ارزشمند برای رشد و جهش علمی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمد صالح اولیاء رئیس دانشگاه یزد سه چالش کیفیت، کمیت و تأمین منابع مالی را به‌عنوان سه چالش جدی در آموزش عالی کشور عنوان کردو گفت: با حرکت منسجم و همسو در تمامی حوزه‌ها می‌توان این چالش‌ها را به فرصتی ارزشمند برای رشد و جهش علمی تبدیل کرد.

اولیاء در نشستی با اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم ریاضی این دانشگاه، با تأکید بر لزوم فعالیت منسجم و منظم توأم با برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها گفت: ‌اگر بدون برنامه و انفعالی عمل کنیم، قطعاً ضربه خواهیم خورد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته و در دست اقدام در چارچوب سند راهبردی دانشگاه گفت: این سند جهت حرکت را بسیار شفاف به ما نشان می‌دهد سند راهبردی دانشگاه راهنمای مناسبی برای پردیس‌ها و دانشکده‌ها است تا برنامه‌های خود را بر اساس آن جهت‌دهی و اجرا کنند.

اولیاء همچنین به کاهش آمار پذیرش دانشجو اشاره کرد و گفت: باید قبل از اینکه این مسئله مشکل اساسی ایجاد کند راهکار مناسبی اندیشیده شود.

وی در ادامه به تشریح برخی از راهبردهای مهم دانشگاه یزد برای رفع چالش‌ها پرداخت و گفت: در این شرایط باید روی زمینه‌ها و حوزه‌های علمی خاص و دارای مزیت تأکید کرد و با تمرکز فعالیت‌ها، رتبه ملی و بین‌المللی دانشگاه را ارتقا بخشید.

رئیس دانشگاه یزد نتایج ارزیابی‌های انجام‌گرفته در خصوص نظام بودجه‌بندی این دانشگاه را مثبت اعلام کرد و افزود: بودجه‌بندی در دانشگاه از طریق فرمولی خاص انجام می‌شود و خوشبختانه برکات آن در این دوره بسیار بوده است، طبق این فرمول‌بندی در پردیس‌ها و دانشکده‌ها یک توازن و تعادلی برقرارشده است.

انتهای پیام/ ی

تلاش برای تحول نظام علمی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.