بلند‌ترین تپه‌های شنی ایران بزرگترین ظرفیت گردشگری در شرق کشور می‌باشند که به دلیل شرایط آب وهوایی ریگان طبیعت منحصر به فردی را در این شهرستان ایجاد نموده است.

ازدحام گردشگران در طبیعت منحصر به فرد ریگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،امین باقری فرماندار ریگان گفت: طرح جامع گردشگری بلند‌ترین تپه‌های شنی ایران در ریگان طراحی وآماده اجرا در این شهرستان می‌باشد. 

وی تصریح کرد: ریگان به دلیل شرایط آب وهوایی منحصر به فرد خود به قطب گردشگری شرق کشور تبدیل شده است.

باقری با اشاره به اینکه این شهرستان هنوز در فصل زمستان سردی هوا را تجربه نکرده است افزود: طبیعت بهاری این شهرستان در زمستان بر رونق گردشگری ریگان افزوده است.


فرماندار ریگان با اشاره به اینکه تا کنون هزاران گردشگر از بلند‌ترین تپه‌های شنی ایران در ریگان بازدید کرده اند تصریح کرد: تا کنون از ۲۵ کشوراز بلند‌ترین تپه‌های شنی ایران بازدید نموده اند

باقری اظهار کرد: بزرگترین ثروت گردشگری شرق کشور در ریگان نهفته است که این امر توجه ویزه مسولین میراث فرهنگی وگردشگری کشور واستان را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان فاقد اداره میراث فرهنگی وگردشگری در شهرستان می‌باشد بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته ووجود ۵۰ اثر تاریخی وقدمت شهرستان وبلند‌ترین تپه‌های شنی ایران هنوز تا کنون این اداره در شهرستان راه اندازی نشده است

فرماندار ریگان گفت: شهرستان ریگان مورد فراموشی اداره میراث فرهنگی وگردشگری استان قرار گرفته است

باقری یاد اور شد: سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در شهرستان ریگان در زمینه گردشگری را داشته باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این تپه‌های شنی هر روز بر ارتفاع ان‌ها افزوده میشود بیان داشت ارتفاع این تپه‌ها به بالای ۱۰۰ متر افزایش یافته است

بلند‌ترین تپه‌های شنی ایران با ارتفاع ۱۰۰ متر ووسعت ۳۰ کیلومتر مربع در ۱۲ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.

شهرستان ریگان در شرق استان کرمان می‌باشد که شرایط آب وهوایی در این شهرستان باعث شده است که این شهرستان به قطب گردشگری شرق کشور تبدیل شود.

بلند‌ترین تپه‌های شنی ایران در ریگان باعث شده است که این روزهاگردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور ودنیا از این شهرستان بازدید نمایند.

گردشگرانی که یک روز قصد عزیمت به ریگان را دارند با دیدن این مناظر بکر چند روز را در ریگان اقامت می کنند.

تپه‌های شنی که یکی از بهترین ظرفیت‌ها در زمینه سرمایه گذاری در این شهرستان می‌باشد می‌تواند آینده درخشانی را برای اهالی ریگان رقم بزند .

حداث خانه بوم گردی در جوار بلند‌ترین تپه‌های شنی ایران باعث شده است که بر رونق گردشگری این شهرستان افزوده شود .


بلند‌ترین تپه‌های شنی ایران ظرفیت‌های تفریحی درمانی وورزشی می‌باشند که تا کنون مسابقات بین المللی کشوری واستانی در این تپه‌های شنی انجام شده است.

ورزش‌های مفرح هوایی از جمله پرواز پاراگلایدر یکی از ورزش‌های هیجانی است که این روز‌ها از رونق خاصی در این شهرستان برخوردار می‌باشند.

انتهای پیام/س

تپه های شنی ریگان فرصتی برای گردشگری

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.