عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت:ذات رسانه با صداقت و شجاعت همراه است و اگر پیام به هر دلیلی درک نشود، یعنی به درستی منتقل نشده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی در اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان کرمانشاه گفت: رسانه اگر شجاعت و صداقت نداشته باشد اصلا رسانه نیست .ذات رسانه با صداقت و شجاعت همراه است و اگر پیام به هر دلیلی درک نشود، اصلا پیامی منتقل نشده است.

وی افزود: رسانه یک رسالت و عشق است . رسانه اگر صداقت و شجاعت نداشته باشد، اصلا رسانه نیست و رسانه واقعی با صداقت و شجاعت قابل ارزیابی است.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب به مستندسازان، گفت: رهبر انقلاب به مستند سازان توصیه کردند که آثارشان از کینه و خصومت شخصی به دور باشد و نگاه رسانه باید نگاه ناصحانه، چاره جویانه و دلسوزانه باشد.

ضرغامی تاکید کرد: اصحاب رسانه تا شجاعت و صداقت نداشته باشند، نمی توانند اینگونه عمل کنند و فرمایشات مقام معظم رهبری محقق شود.

این مسئول گفت: برخی خیال می کنند شجاعت یعنی اینکه فرد چشمانش را ببندد و زبانش را باز کند و هر راست و دروغی را به هم ببافد و بعد بگویند فلان سایت و فلان نفر خیلی شجاع است.

وی افزود: شجاعت این نیست. اتفاقا شجاعت آن است که در مقابل کسانی که دنبال هورا کشیدن و کف زدن هستند و فضایی ایجاد می کنند که به ظاهر حرف آوانگارد تحویل رسانه می دهد، بایستد و از حقی دفاع کند. هر چند هم که فضای رسانه ای بخواهد به شدت او را محکوم کند.

ضرغامی تصریح کرد: اگر تعبیر شجاعت شنا کردن برخلاف جریان آب است، این جریان آب فقط تعریفش نظام مظلوم اسلامی نیست و آن آسیبی که دارد به شدت به فضای رسانه ای کشور لطمه می زند.

وی گفت: امروز اگر کسی بخواهد به نظام جمهوری اسلامی به نوعی، آسیب بزند و تضعیف کند، فکر می کند این شجاعت و قدرت رسانه ای است و شخصی هم که آن را می گوید باید شخص محبوب رسانه ای باشد اما اینگونه نیست بلکه نقطه مقابل آن هم وجود دارد. برخی اوقات، افراد، نهادها و ...نباید خود را نقطه مقابل نظام بدانند.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور تصریح کرد: الگوی ما هم خود رهبر معظم انقلاب است و جامع ترین کلام هم خود ایشان در این زمینه دارند.

وی در ادامه با تسلیت به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: با توجه به وجود فضای مجازی در این زلزله  نسبت به زلزله رودبار  و بم همبستگی بیشتری در جامعه ایجاد شد و حجم عظیمی از کمک های مردمی به منطقه ارسال شد که خود نشان دهنده یکی از نکات مثبت فضای مجازی است.

ضرغامی افزود: البته فضای مجازی با منفی نگاری آسیب هم زد که این امر  باید مدیریت شود تا فضای مجازی برای توسعه کشور  به کار رود.

انتهای پیام/ع

صحبت های ضرغامی در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.