اذعان تیلرسون: آمریکا احتمالا نمی‌تواند تا ضرب‌الاجل تعیین شده، برجام را اصلاح کند

وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد واشنگتن احتمالا نتواند آنچه را نواقص برجام خوانده شده است، تا زمان ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی واشنگتن اصلاح کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، اذعان کرد شاید این کشور نتواند در دوره‌ای که مد نظر رئیس جمهور آمریکاست آنچه را نواقص برجام خوانده شده است، رفع کند.

او روز دوشنبه گفت ممکن است آمریکا نتواند نواقص در توافقنامه هسته‌ای ایران را به موقع رفع کند تا به ضرب‌الاجل کاخ سفید برسد. 

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگارانی که او را در سفر لندن به پاریس همراهی می‌کردند گفت: «آمریکا اندکی تحت فشار جدول زمانی قرار دارد تا وعده‌ای را که رئیس جمهور ترامپ به دنبال آن است محقق کند، اما ما نمی‌توانیم برای دیگران جدول زمانی تعیین کنیم».

تیلرسون گفت قصد دارد با میزبانی یک ناهار کاری این موضوع را حل کند.

او گفت: در اینجا می‌توان دیدگاه‌ها درباره چگونگی پرداختن به نواقص توافقنامه هسته‌ای و ساز و کار‌ها را مورد بررسی قرار داد، اما همچنین می‌توان درباره چگونگی همکاری بیشتر برای مقابله با فعالیت‌های ایران که به برنامه هسته‌ای مربوط نیست، بحث و گفتگو کرد.

این اظهارات رکس تیلرسون اندک زمانی قبل از شروع گفتگو‌های وی با سه کشور اروپایی درباره ایران، مطرح شده است.

انتهای پیام/

اذعان تیلرسون به ناتوانی احتمالی آمریکا در اصلاح برجام

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار