بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار خود در لندن بر اهمیت روابط دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ وزرای امور خارجه آمریکا و انگلیس در دیدار خود در لندن بر اهمیت روابط دوجانبه تاکید کردند.

رکس تیلرسون و بوریس جانسون در لندن دیدار کردند و با صدور بیانیه‌ای مشترک، روابط دوجانبه بین انگلیس و آمریکا را مورد تمجید قرار دادند. جانسون در حالی که در کنار رکس تیلرسون ایستاده بود گفت: بسیار خرسندم که بار دیگر به رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا خوش آمد بگویم. ما تماس‌های فشرده‌ای داشته ایم. روابط بین آمریکا و انگلیس اساسا برای دیپلماسی ما یک رابطه بنیادین است، اما این روابط برای اقتصاد ما نیز اهمیت بنیادین دارد.

همانطور که می‌دانید در آمریکا هر روز یک میلیون نفر سرکار می‌روند در حالی که استخدام شرکت‌های انگلیسی هستند در حالی که یک میلیون و دویست هزار نفر هم هر روز در اینجا یعنی انگلیس سر کار می‌روند، اما استخدام شرکت‌های آمریکایی هستند. هیچ روابط اقتصادی مثل این روابط اقتصادی وجود ندارد. من بسیار خشنودم که به وزیر خارجه آمریکا خوش آمد بگویم.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود گفت: ما روابط بین آمریکا و انگلیس را به دید یک روابط خاص می‌نگریم که روابطی پایدار بود و خواهد بود. ما وقت زیادی گذاشتیم و درباره مشکلات جهان گفتگو کردیم که شامل کره شمالی، سوریه و یمن بوده است. برخی وقت‌ها ما درباره اهمیت روابط خودمان فراموش می‌کنیم که صحبت کنیم. وزیر امور خارجه انگلیس به بخش‌های متعددی از روابط آمریکا و انگلیس هم از منظر امنیتی و هم از منظر اقتصادی پرداخت. ما باید به این روابط و اهمیت آن بر مبنای روابط دوجانبه بپردازیم.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: من برای روابط با انگلیس ارزش قائل هستم و من شخصا برای روابط با بوریس جانسون و کاری که ما برای حل این مشکلات انجام می‌دهیم، ارزش قائل هستم.

انتهای پیام/

دیدار وزرای خارجه آمریکا و انگلیس در لندن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار