رمان یوسف علیخانی با نام خاما روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛رمان «خاما» در ۴۴۸ صفحه و با قیمت ۳۳ هزار تومان توسط نشر آموت منتشر شده است و بیش از ۵۰ صفحه از آن در حال و هوای روز‌های سال ۱۳۰۹ و در کوچه‌های قزوین می‌گذرد.

به گفته‌ی یوسف علیخانی نویسنده، ناشر و روزنامه‌نگار معاصر، «خاما» داستانی عاشقانه دارد و ماجرایی را با محوریت مردمان کُرد مهاجر غرب ایران روایت می‌کند.

علیخانی که خود متولد روستای "میلک" الموت است در رمان جدید خود توانسته با عبور از سنت نویسندگی‌اش در سه‌گانه داستانی و رمان نخست خود "بیوه کشی"، به خلق زبانی تازه در نوشتن دست پیدا کند.

روایت رمان به زبان فارسی عادی است، اما اصطلاحات و عبارت‌های مرتبط با زبان مردمان بومی در متن رمان، مورد استفاده قرار گرفته است.

این رمان همچنین از منظر توصیف و تصویرسازی در میان سایر آثار این نویسنده قابل‌توجه‌تر است.

یوسف علیخانی در متن کوتاهی که همزمان با تالیف این رمان منتشر کرد، درباره آن نوشته است: خاما نباید نوشته می‌شد، یک بار یکی خیلی سال قبل او را زندگی کرد و در شبی، این راز مگو را گفت و دیگر به سخن در نیامد،لال شد؛ و گذشت و گذشت و گذشت تا رسید به یکی که کارش گفتن است، این کلمه‌ها امید دارند خاما زنده شود و آن راوی هم...

 علیخانی پیش از این رمان بیوه‌کشی را منتشر کرده بود و مجموعه داستان‌های عروس بید، قدم به خیر مادربزرگ من بود و اژدهاکشان نیز از دیگر آثار منتشر شده او به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کتاب خاما روانه بازار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.