مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت : به مناسبت دهه فجر 552 برنامه فرهنگی و دینی در استان خراسان شمالی اجرا می شود .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حجت السلام خادمی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و  دهه فجر552 برنامه فرهنگی و دینی در استان خراسان شمالی اجرا می شود .

وی با بیان این که  بخش عمده برنامه های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با همکاری دیگر نهاد ها برنامه ریزی شده است ، تصریح کرد : شبکه تبلیغ و روحانیون هجرت در استان با استقرار 200 عالم در مناطق روستایی و محروم خدمات فرهنگی ، احکام ، معارف و تبیین مبانی انقلاب را به مردم ارائه می کنند .

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان افزود : به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهل برنامه فرهنگی نیز دهه فجر در مرکز استان برگزار می شود .

وی جشن شکوفه های انقلاب ویژه نونهالان ، اهدائ قرآن به مناطق محروم ، مسابقات مطبوعاتی ، نمایشگاه قرآن ، برگزاری 39 محفل انس با قرآن و . . . را از جمله برنامه های دهه فجر در مرکز استان عنوان کرد.

حجت السلام خادمی بیان اینکه انقلاب اسلامی مردم ایران بک پدیده شگفت انگیز و بی نظیر بوده است و از انقلاب های معاصر جدا است ، گفت :انقلاب اسلامی ایران به دلیل خصوصیات و ویژگی های پیدایش ، کیفیت مبارزه ، انگیزه مبارزه و قیام با دیگر انقلاب های دیگر متفاوت است .

وی افزود : قدرت های استکباری غرب (آمریکا) و قدرت های جهانی شرق (اتحاد شوروی) در دهه 50 هر دو در صدد محو توحید و وحدانیت خداوند بودند ، افزود : انقلاب اسلامی ایران تحفه غیبی خداوند به همه ملت های مسلمانان که در گرو وحدانیت خداوند است .

خادمی اظهار کرد : امروز در جامعه ما آسیب هایی بروز و ظهور پیدا می کند که منشا توجه خواص جامعه ما به زندگی اشرافی گری و روی آوردن به زندگی مادی است و نهادهای فرهنگی ، تبلیغی و رسانه ها باید با آگاهی دادن به جامعه و تبیین و ترویج نگاه فرهنگی آسیب ها را در جامعه مهار کنند .

حجت‌الاسلام خادمی بیان کرد: ایران با داشتن ظرفیت‌های بی‌شمار و با عملیاتی کردن مفهوم اقتصاد مقاومتی می‌تواند تمام تحریم‌ها و نقشه‌های دشمن را مهار کند.

وی افزود: قطعاً برای تأثیرگذاری هر اقدام فرهنگی ، امر به ‌معروف و نهی از منکر نیاز است از این ‌رو مبلغین دینی باید متناسب با نیاز روز این مهم را ترویج دهند.

حجت الاسلام ناصر هدایتی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد نیز در این نشست گفت : امسال در ایام دهه فجر در شهرستان بجنورد دو کمیته قرآنی و مساجد با تشکل های دینی برای آشنایی با دستاوردهای انقلاب آرمان های امام راحل این جشن های را به صورت مردمی برگزار کنیم .

وی توسعه مشارکت دینی ، برنامه ویژه ده مسجد در 10 جشن ، تبیین نقش مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی ، اعزام مبلغ به مناطق  آسیب پذیر و . . . از جمله برنامه های دهه فجر در شهرستان بجنورد است .

انتهای پیام/آ

ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی روحانیون در ایام دهه فجر  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.