معاون آموزش و پژوهش هلال احمر استان مرکزی از اجرای طرح همیار خادم در مدارس این استان خبرداد.

 زمانی معاون آموزش و پژوهش هلال احمر استان مرکزی در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: در راستای طرح دادرس جوانان، طرح همیار خادم به صورت آزمایشی در یکی از مدارس ابتدایی استان مرکزی اجرا شدو از ابتدای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در همه مدارس ابتدایی و راهنمایی این استان اجرا می‌شود.

زمانی با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای این طرح آموزشی خانواده‌ها هستند که با کمک دانش آموزان به این هدف می‌رسیم افزود: همیار خادم طرح با همکاری مربیان دادرس و ظرفیت کانون‌های مدارس با محوریت انتقال آموزش از کودکان به خانواده انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح دانش آموزان با مباحث خروج ایمن در هنگام حوادث، تهیه و طراحی نقشه خطر، تخلیه اضطراری، پناه گیری و شناخت نقاط ایمن در منزل و مدرسه آشنا می‌شدند.

معاون آموزش و پژوهش آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: در این طرح آزمایشی علاوه بر تهیه نقشه خطر از دانش آموزان خواسته شد تا با تهیه الگوی مربوط به زلزله و پناه گیری خود و خانواده هایشان با توجه به آموزش‌ها ارائه شده، کلیپ یا مجموعه عکس از اقدامات انجام شده را به معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان مرکزی تحویل دهند.

انتهای پیام / ج

طرح همیار خادم هلال احمر در مدارس استان مرکزی اجرا می‌شود

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.