همزمانی دهه فجر با ایام فاطمیه بستر مناسبی را برای ارائه پیام معنوی انقلاب اسلامی فراهم می‌کند.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی گرجی مسئول ستاد دهه فجر در چهارمحال و بختیاری، بر اهمیت خاص برنامه ریزی جامع برای برگزاری مطلوب سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تأکید کرد.

وی گفت: دهه فجر دهه وحدت آفرینی، امید بخشی و انسجام امت اسلامی برای پیروی از آرمان‌های امام خمینی (ره)، شهیدان و رهبری معظم انقلاب، و مقابله با استکبار جهانی است.

گرجی افزود: با توجه به تقارن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) با روز‌های آغازین دهه مبارک فجر امسال، برنامه‌های ۱۲ تا ۱۵ بهمن مقارن با ۱۰ تا ۱۷ جمادی الاول با عزای فاطمی متناسب می‌شود و برنامه‌های برخوردار از صبغه شادی و نشاط به ۱۵ تا ۲۲ بهمن انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه بزرگداشت دهه فجر مبتنی بر محتوای ارزشی و رویکرد ترویج و نشر گفتمان انقلاب اسلامی است اظهار داشت: همزمانی دهه فجر با ایام فاطمیه و مزین شدن طلیعه آن به نام حضرت صدیقه طاهره (س) نه تنها موجب محدودیت در برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر نخواهد شد بلکه بستر مناسب تری را برای ارائه پیام معنوی انقلاب اسلامی فراهم می‌کند.

گرجی اضافه کرد: رژه موتوری از فرودگاه شهرکرد تا فرهنگسرای این شهر در ۱۲ بهمن، نواخته شدن رنگ انقلاب اسلامی در آیین گلبانگ انقلاب در مدارس، جشن‌های مردمی پیروزی انقلاب اسلامی، سرود ۱۳۵۷ نفری دانش آموزان، آیین معنوی میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی و گلباران گلزار‌های مطهر شهدا، همایش نونهالان انقلاب، اجرای نمایش و نورافشانی شب ۲۲ بهمن، نشست‌های بصیرتی و تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، مسابقات و جشنواره‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، کتابخاوانی و نقاشی، برپایی نمایشگاه، افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های مختلف عمرانی، و راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در ۱۴۲ نقطه استان از برنامه‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت دهه فجر امسال است که با همکاری ۲۸ کمیته در ستاد دهه فجر اجرا می‌گردد.

وی ادامه داد: با توجه به تقارن ۱۲ بهمن با روز پنج شنبه و تعطیلی برخی از مدارس، اجرای برنامه گلبانگ انقلاب به ساعت ۹:۳۳ صبح روز شنبه ۱۴ بهمن موکول می‌شود.

به گفته گرجی؛ تشریح دستاورد‌ها و خدمات ۳۹ ساله انقلاب اسلامی، تقویت و تعمیق هویت اسلامی، امیدآفرینی، دشمن شناسی و خودباوری، بصیرت افزایی، آشناسازی نوجوانان و جوانان با اصول و آرمان‌ها و همراه نمودن آن‌ها با جریان انقلاب اسلامی، از اهداف برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر به شمار می‌رود.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، به عنوان دهه فجر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش 

دهه فجر دهه وحدت آفرینی و امید بخشی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.