با فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان در فریدون‌شهر ۱۵ سانتی‌متر، خوانسار ۱۰ سانتی‌متر، چادگان ۵ سانتی‌متر، نطنز ۵ سانتی متر و داران ۷ سانتی‌متر برف بارید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به میزان بارش‌های روز گذشته در استان اصفهان اظهار داشت: با فعالیت سامانه بارشی اخیر در فریدون‌شهر 15 سانتی‌متر، خوانسار 10 سانتی‌متر، چادگان 5 سانتی‌متر، نطنز 5 سانتی‌متر و داران 7 سانتی‌متر برف بارید.

حسن خدابخش با بیان اینکه روز گذشته در اصفهان 3.2 میلی‌متر باران بارید، افزود: در خور و بیابانک 7.7 میلی‌متر و نائین 6 میلی‌متر باران باریده است، همچنین در دیگر نقاط استان اصفهان هم بین یک دهم تا 2 الی 3 میلی‌متر باران باریده است از این رو می‌توان گفت تقریباً در تمامی نقاط استان اصفهان شاهد بارش بودیم.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که بارش‌ها چه میزان از خشکسالی‌ها را کاهش داده است؟ تصریح کرد: به بارش در بهمن‌ماه‌ امیدوار هستیم تا از شرایط خشکسالی شدیدی که داریم کم کند، از آن جایی که بارش‌ها در مناطق غربی استان خوب بوده امیدواریم بارندگی‌ها تا حدودی جبران شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی هوا در 24 ساعت آینده گفت: سیستم بارشی رد شده و پیش‌بینی برای بارش باران در حال حاضر نداریم، همچنین شرایط نسبتاً پایداری را خواهیم داشت البته برای امروز در مناطق غربی به صورت بسیار خفیف بارش شاهد هستیم اما سیستم بارشی در حال خروج از استان است.

خدابخش با بیان اینکه شاهد کاهش چند درجه‌ای دمای هوا در اصفهان و سایر نقاط استان هستیم، بیان کرد: برای امروز و فردا کاهش دما را پیش‌بینی می‌کنیم که دمای هوا در سطح استان 3 درجه کاهش پیدا می‌کند و در اصفهان دما به منفی 4 و حداکثر به 10 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید، ولی از روز سه‌شنبه و چهارشنبه مجدداً افزایش دمای هوای محسوسی پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته این مژده را به شهروندان داده بودیم که از جمعه هوا پاک می‌شود، خاطرنشان کرد: برای کلان‌شهر اصفهان شاهد هوای سالم بودیم و پیش‌بینی می‌کنیم در هفته جاری وضعیت کیفی هوای اصفهان در شرایط سالم باشد اما ممکن است برخی مواقع مانند صبح دوشنبه شاخص‌ها بالا برود اما آلودگی هوا جزئی است.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت جوی هوای استان اصفهان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.