مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان بر لزوم برنامه ریزی برای مقابله با جنگ نرم تاکید کرد.

ضرورت برنامه ریزی برای مقابله با جنگ نرمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان درجلسه اتاق فکر که با حضور جمعی ازنخبگان و معاونان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد گفت: جوانان و نوجوانان آینده سازان جامعه اند وبه یقین تربیت این نسل برای آینده روشن وظیفه راهبردی متولیان وبرنامه ریزان است.

 صفری با تاکید بر استفاده از خرد جمعی در تولید برنامه های ویژه نوجوانان وجوانان ، تربیت را یک موضوع فرابخشی دانست و خواستارهمکاری متولیان و اساتیددر این حوزه شد.

وی با اشاره به تکثر و تنوع رسانه های گوناگون و آسیبهای این حوزه که بیشتر آن متوجه قشر نوجوان وجوان جامعه است گفت:اکثر رسانه های بیگانه به دنبال ایجاد بحران هویت در بین این قشر هستند و رسالت ما هم باید جذب مخاطب به رسانه های داخلی با تغییر شیوه ها و نگاه ها باشد.

 صفری با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای مقابله با جنگ نرم ،گفت: احیا فرهنگ و داشته های خودمان همراه با الگو سازی  و ایجاد  رقابت های علمی و ورزشی در بین دانش آموزان از راههای مقابله با این جنگ نرم دشمن است.

مدیرکل صداوسیمای استان همچنین حضور جامعه شناس و روانشناس در کنار عوامل تولید برنامه ها را از عوامل تاثیر گذاردرروند تولید برنامه ها عنوان کرد.

 توجه به آموزش صحیح در موضوعات گوناگون از جمله تغذیه ، ورزش وتحرک نوجوانان وجوانان ، شناخت ویژگی ها و نیازهای همه سنین ، تولید برنامه ها در محیط مدارس  ، آموزش راه های برقراری ارتباط  ونحوه گفتگو، افزایش جذابیت در تولید برنامه ها  ، تاکید بر دو محور هویت فرهنگی و گروه همسالان در برنامه های تولیدی، تقویت هویت دینی ،باورها واعتقادات در بین دانش آموزان از موضوعات مطرح شده  اعضای این جلسه بود.


در ادامه این جلسه مهمانان حاضر از ادارات استان هر یک به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های کارشناسی در این خصوص پرداختند .

انتهای پیام/ن

برگزاری جلسه اتاق فکر صداوسیمای مرکز زنجان

 

 

برچسب ها: رهبر انقلاب ، جنگ نرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.