طی 9ماه گذشته؛

‍ ثبت ۷ ونیم میلیون تخلف سرعت در جاده‌های استان کرمان

بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد تخلف سرعت غیر مجازرانندگی در جاده‌های استان با استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت طی ۹ ماهه سال جاری ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خدادا مقبلی؛ مدیر کل راهداری و حمل ونقل استان کرمان گفت: مدیریت ترافیک و دریافت اطلاعات برخط تردد در محور‌های مواصلاتی استان با استفاده از دوربین‌های نظارت ترافیکی، سیستم‌های تردد شمار و دیگر سامانه‌های هوشمند انجام می‌گیرد، بطوریکه در ۹ ماه نخست امسال علاوه بر ثبت تعداد تردد‌ها و سایر شاخص‌های ترافیکی، با استفاده از سامانه‌های ثبت تخلف، تخلفات رانندگان نیز در جاده‌های استان به طور مستمر ثبت می‌شود.


وی افزود: بر اساس آمار ثبت شده در ۹ ماهه امسال، به ترتیب مسیر‌های کرمان، ماهان با ۳۹۲ هزارتخلف، کرمان، باغین با ۳۳۰ هزار و بردسیر، سیرجان با ۳۱۳ هزار تخلف بیشترین تعداد تخلفت را به خود اختصاص داده است.


مقبلی افزود: کمترین درصد تخلفات غیر مجاز به ترتیب در محور‌های چترود، کرمان ۳ هزارو ۶۰۰ مورد، جیرفت، ماهان با ۵ هزارو ۲۰۰ مورد وکرمان، چترود با ۶ هزار تخلف ثبت شد.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان کرمان در خصوص نقش سرعت در وقوع تصادفات رانندگی گفت: در سرعت‌های فراتر از سرعت مجاز، زمان عکس العمل در هنگام مواجه با خطر به حداقل می‌رسد و به عبارتی راننده در هنگام مشاهده خطر زمان کمتری برای انجام واکنش مناسب برای پیشگیری از وقوع حادثه در اختیار دارد.


مقبلی تصریح کرد: به کارگیری سامانه‌های ثبت تخلف در محور‌های مواصلاتی موجب شناسایی هوشمند تخلف، کاهش استفاده از نیروی انسانی و همچنین سبب کاهش تخلفات و تلفات رانندگی در سطح جاده‌ها خواهد شد.


وی با بیان اینکه سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور برای اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تخلفات در طول محور‌های بزرگراهی استان تجهیز شده اند، افزود: با بکارگیری این تجهیزات، علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه در پای هر دوربین ثبت تخلف، میانگین سرعت آن‌ها در بین دوربین‌ها نیز محاسبه شده و در صورت داشتن سرعت غیرمجاز در طول مسیر، پلاک خودرو‌های متخلف توسط سامانه‌های مذکور ثبت می‌شود.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در پایان یادآور شد: با توجه به راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱، شهروندان با بهره مندی از امکانات جامع این سامانه می‌توانند سفر‌های جاده‌ای خود را مدیریت کنند.
انتهای پیام/ی

مدیریت ترافیک کرمان با دوربین‌های نظارت و سیستم‌های تردد شمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار