امام جمعه دهدشت گفت: بهترین تشکیل حکومت در جهان معاصر که به واسطه مشارکت مردم مدیریت می‌شود نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛امام جمعه دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار داشت: یکی از وظایف هر مسلمان که سبب تقرب آن به درگاه خداوند متعال می‌شود، تشکیل حکومت اسلامی است.


وی با استناد به آیات قرآن و روایات، حاکمیت حکومت‌ها را بر اساس ارزش‌های دینی عنوان و تصریح کرد: تلاش همه ائمه بر این بود حکومت‌ها، حکومت‌های دینی باشند و بر جامعه مدیریت کنند.


حجت‌الاسلام حسینی فجایع حکومت‌های غیردینی را یادآور شد و با بیان اینکه در این حکومت‌ها انسان‌های بزرگی به قتل رسیدند، گفت: بسیاری از علمای مجتهد نماز شب‌خوان در زندان‌های شاه ملعون به شهادت رسیدند.


خطیب جمعه دهدشت تشکیل حکومت‌های ستمگر غیردینی و ناآگاهی و عدم حضور مردم در صحنه را دو عامل مهم شهادت ائمه عنوان و بیان کرد: کشتن آدم‌های بزرگ ثمره حکومت‌های جبار و غیردینی است.


وی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که با جان و مال خود در راه خدا مجاهدت می‌کنند بالاترین درجه را نزد خداوند متعال دارند.


حجت‌الاسلام حسینی هدف حضرت امام خمینی(ره) و قیام مردم در آغاز پیروزی انقلاب را تحقق جامعه اسلامی با مدیریت و حاکمیت ارزش‌ها بر مبنای اسلام عنوان و افزود: برکات نظام اسلامی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و رشد فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.


امام جمعه دهدشت به تشریح مقایسه تشکیل انقلاب اسلامی با انقلاب زمان پیامبر اکرم(ص) پرداخت و با بیان اینکه چالش‌ها و سختی‌های انقلاب پیامبر در انقلاب ایران اسلامی رخ‌نمایی کرد، گفت: علی‌رغم همه سختی‌ها از جمله جنگ هشت ساله، تحریم‌های اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی اما مردم ما پای این نظام و انقلاب ایستادند و همچنان پایبند به ولایت و رهبری هستند.


وی عنوان کرد: بهترین تشکیل حکومت در جهان معاصر که به واسطه مشارکت مردم مدیریت می‌شود نظام جمهوری اسلامی ایران است.


حجت‌الاسلام حسینی فتنه آشوب‌گران در چند روز اخیر را یادآور شد و با بیان اینکه این طراحی از چند سال پیش توسط آمریکا، صهیونیست، آل سعود و منافقین طراحی شده بود، گفت: این ننگ است برای کشور ما، کسانی که نان این ملت را می‌خورند اما برای دشمن این ملت قدم بر می‌دارند.


امام جمعه دهدشت تصریح کرد: پرچم نظام جمهوری اسلامی شناسه، هویت و اقتدار این سرزمین است و کسانی که این پرچم را به آتش کشیدند از استکبار و صهیونیست خط می‌گیرند.


وی اظهار داشت: آمریکا بداند این ملت مثل کوه استوار ایستاده و مثل همیشه پاسخ کوبنده به دشمنان این ملت خواهد داد و همانطور که داعش با آن همه تجهیزات را دفن کرد شما را هم از صحنه روزگار محو خواهد نمود.


حجت‌الاسلام حسینی ضمن تشکر از دستگاه قضا و نیروی انتظامی خواستار برخود قاطعانه با اغتشاش‌گران شد.


امام جمعه دهدشت افزود: امروز فضای مجازی در دست دشمن است و به هر شکل ممکن و به بهترین نحو، فضا را علیه ایران اسلامی پیش می‌برد.


وی نقد منصفانه را حق مردم دانست و با بیان اینکه مردم اعتراض خود را از مسیر قانونی ادامه دهند، گفت: اعتراض‌ها به گونه‌ای باشد که ناامنی ایجاد نکند و مسئولان هم باید پاسخگوی مردم باشند.


حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه در فتنه جدید بحث اصولگرا و اصلاح‌طلبی معنا ندارد، عنوان کرد: همه جناح‌ها فارغ از تفکرات سیاسی باید به میدان بیایند و مقابل این هنجار‌شکنی‌ها بایستند.

انتهای پیام/د

نظام جمهوری اسلامی بهترین تشکیل حکومت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
عجب حکومت اسلامی بود این چند سال ثروت ملی کشور غارت شد کشور غنی را فقیر کردن ملت که در جنگ ۸ ساله بیشترین ضربه را خورد نادیده گرفته شد الان نصف بیشتر ملت در سختی دارند زندگی میگذرانند علی برکت لله
France
حسین
۱۰:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسم ا الرحمن الرحیم بسیار عالی