مدیر کل زندانهای آذربایجان شرقی، از راه اندازی واحد آموزشی 4 کلاسه ای برای باسواد شدن زندانیان در داخل زندان تبریز خبر داد.

راه اندازی مدرسه برای زندانیان تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جمشیدی مدیر کل زندانهای آذربایجان شرقی ، در نشست بررسی مسائل و مشکلات زندانیان سراب افزود : با امضای تفاهم نامه ای میان راه اندازی مدرسه برای زندانیان تبریز ادارات کل زندانها و آموزش وپرورش استان مدرسه 4 کلاسه ای در داخل زندان تبریز برای باسواد شدن زندانیان، راه اندازی شده است.


وی با بیان اینکه 150 زندانی بین سنین 20 تا 35 سال در این مدرسه تحصیل می کنند گفت : این در دو مقطع متوسطه اول و دوم ، در حال تحصیل هستند و تلاش می کنیم مقاطع آموزش عالی نیز در زندان تبریز دایر شود.


جمشیدی ، مهارت آموزی فنی و حرفه ای زندانیان را برای ایجاد اشتغال موثر دانست و ادامه داد : در 9 ماه گذشته بیش از هزار و 860 زندانی در 12 رشته حرفه آموزی، شرکت کرده و گواهینامه مهارت دریافت کرده اند .


به گفته مدیر کل زندانهای استان هم اکنون هزار و 200 زندانی ، در داخل زندان های استان ، شاغل هستند و برای هر یک از این زندانیان، طبق قانون کار ماهانه حقوق و دستمزد پرداخت می شود .


وی افزود : 50 درصد حقوق دریافتی به سرپرست خانوارپرداخت می شود ، 25 درصد به حساب پس انداز زندانی واریز می شود و 25 درصد هم هزینه روزانه خود زندانی است.


مدیر کل زندانهای آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به فعالیت های قرآنی زندانیان گفت : هم اکنون هزار و 600 زندانی ، در زندانهای استان حافظ یک جزء تا کل قرآن هستند .


رئیس دادگستری شهرستان سراب نیز از آزادی 26 زندانی جرائم غیر عمد در 9 ماه گذشته خبر داد و افزود : میزان محکومیت این زندانیان، 19میلیارد و 493 میلیون ریال بود که این مبلغ به همت خیران ،کمک ستاد دیه و تسهیلا ت بانکی پرداخت شد .


مهدی شمسی با بیان اینکه افزایش آمار طلاق در سراب نگران‌ کننده‌ است افزود : در یک سال گذشته آمار طلاق نسبت به سال قبل 18 درصد در این شهرستان افزایش داشته است.


وی با اشاره به گسترش شبکه‌ های اجتماعی و استفاده نامناسب برخی خانواده ها از این فضا خاطرنشان کرد : امسال 15مورد طلاق به علت آسیب‌ های شبکه اجتماعی در سراب اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/خ

بیش از 150 زندانی بین سنین 20 تا 35 سال در این مدرسه تحصیل می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.