با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان  تفاهم نامه احداث راه آهن شوشتر – زیلایی به طول 50 کیلومتر امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: تفاهم نامه برای ایجاد راه آهن زیلایی به شوشتر و در فاز بعد مسجدسلیمان به شوشتر امضا شد و طبق آن قرار شد سرمایه گذار بیش از 70 درصد پروژه را تأمین اعتبار کند.

وی بیان داشت: احداث کارخانه اوروآمونیاک در منطقه زیلایی  پیشرفت 67 درصدی داشته که این کارخانه تا 18 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار خوزستان افزود: حمل بار و تولیدات این کارخانه پتروشیمی و انتقال آن به بندر امام برای صادرات به مسیری مطمئن و ارزان نیاز داشت، ریل هم این ویژگی‌ها را دارد و سرمایه گذار نیز آمادگی دارد تا با تضمین شرکت پتروشیمی زیلایی و ام آی اس سرمایه گذاری کند. 

شریعتی گفت: در طول 10 ماه گذشته بحث و کار مطالعاتی مستمر به نتیجه رسید و منجر به عقد این تفاهم نامه شد و از توسعه حمل و نقل ریلی در استان به طور کامل حمایت می‌کنیم چرا که سبب توسعه استان می‌شود. هرمشکل و مانعی درکار باشد آمادگی رفع آن و تسهیل کار را داریم و سرمایه گذار از این بابت نگرانی نداشته باشد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه درصورت توسعه حمل و نقل ریلی، توسعه استان نیز با هزینه کمتر و با سرعت بیشتری خواهد بود. اگر در تمام نقاط استان حمل و نقل ریلی وجود داشته باشد قیمت تمام شده محصول پایین می‌آید و سرمایه گذاری نیز توجیه بیشتری پیدا می‌کند.

انتهای پیام/م

تفاهم‌نامه راه‌آهن شوشتر - زیلایی به امضا رسید

برچسب ها: راه آهن ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.