در همایش توسعه مشارکت‌های عمومی – خصوصی، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به عنوان یکی از استان‌های برتر در واگذاری مجتمع‌های فرهنگی، هنری به بخش خصوصی قدردانی شد.

قدردانی ازواگذاری بیشترین مجتمع های فرهنگی کرمان به بخش خصوصیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ در همایش توسعه مشارکت‌های عمومی ـ. خصوصی علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حدود ٣٠٠ پروژه در زیر مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال احداث است، افزایش زمان احداث پروژه‌ها را موجب فرسودگی بخش‌هایی از آن‌ها دانست و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات، لازم است، هزینه‌ها در استان‌ها بهتر مدیریت و در جلب مشارکت و جذب سرمایه گذار فعال‌تر عمل شود.

وی با بیان اینکه موضوع واگذاری‌ها و سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر به جهت زود بازده نبودن آن‌ها کمتر است، افزود: با در نظر داشتن ظرافت‌های بخش فرهنگ و هنر و ویژگی‌های فعالیت‌های فرهنگی هنری، لازم است راهکار‌هایی اندیشیده شود تا انگیزه بخش خصوصی و بانک‌ها به مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری افزایش یابد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مسئولیت مدیران استانی در کمک به سرعت گرفتن ساخت پروژه‌های در حال احداث تاکید کرد و به حمایت ویژه از استان‌هایی که در واگذاری مجتمع‌های فرهنگی، هنری به بخش خصوصی موفق عمل کنند، اشاره کرد و گفت: اعتباراتی به استان‌ها اختصاص داده می‌شود تا از فعالیت‌های فرهنگی، هنری مجتمع واگذار شده، حمایت کنند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکنون ٩ ساختمان مجتمع فرهنگی، هنری و هنرستان را به بخش خصوصی واگذار نموده است.

انتهای پیام/ح

کرمان رتبه دار بیشترین مجتمع های فرهنگی واگذار شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.