معاون فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت:برای کاهش آلودگی هوا،پارک‌های خطی و محلی توسعه و ۱۱۰ هزار اصله درخت و درختچه به منظور توسعه فضای سبز کاشته شده است.

کاشت ۱۱۰ هزار اصله درخت و توسعه پارک‌های خطی و محلی در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛محمد هادی برهانی افزود: تاکنون ۱۲۹ هکتار کمربند سبز مشهد در بخش جنوب و ۱۸۰ هکتار در بخش شمال توسعه پیدا کرده است.

وی در خصوص اجرای طرح‌های مشارکتی با شهروندان برای توسعه فضای سبز گفت:در این راستا طرح مشارکت شهروندان در کاشت درخت جلوی منازل اجرایی شده که تاکنون ۱۵۰۰ درخواست از سوی شهروندان به ثبت رسیده است.

معاون فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به کمبود منابع آبی برای آبیاری فضای سبز شهر افزود: برای حل این مشکل طرح شبکه جداسازی آب شرب از آب خام در دستور کار قرار گرفت که از ابتدای سال جاری ۲۹.۳ کیلومتر خط اصلی و ۱۰۵ کیلومتر خطوط توزیع آب اجرایی شده است.

برهانی گفت: به منظور استفاده مجدد از ضایعات سبز و بقایای گیاهی، در فصل هرس درختان برگ‌ها از زباله‌های شهری جداسازی و در سازمان پسماند تبدیل به کود می‌شود تا دوباره از آن در فضای شهری استفاده شود .

وی در خصوص سرانه فضای سبز شهروندان مشهدی تاکید کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز تاثیرگذار هر شهروند مشهدی ۱۴.۶ مترمربع است که طبق استاندارد‌ها با توجه به شرایط آلودگی هوا باید ۲۵ مترمربع باشد.


انتهای پیام//ز. ج


کاشت ۱۱۰ هزار اصله درخت در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.