مدیر مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از آغاز شمارش معکوس راه اندازی فاز دوم " طرح بازیابی گاز‌های ارسالی به مشعل " خبرداد.

فاز دوم طرح بازیابی گاز‌های ارسالی به مشعل در پالایش گاز شهید هاشمی نژادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مهدی خباز مدیر مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت : طرح جامع بازیابی گاز‌های ارسالی به مشعل، یکی از اهداف کلان و استراتژیک پالایشگاه هاشمی نژاد در طی سالیان اخیر بوده است.

وی افزود: هم اکنون با اتمام عملیات ساخت و نصب تجهیزات واحد جدید شیرین سازی گاز‌های ترش ارسالی به مشعل (FGR) ، شمارش معکوس راه اندازی فاز دوم طرح آغاز شده است.

خباز با اشاره به اینکه تاکنون فاز نخست طرح جامع بازیابی گاز‌های ارسالی به مشعل، اجرایی شده است گفت : صرفه جویی در مصرف گاز سوخت به میزان ۳۵ میلیون متر مکعب، کاهش انتشار کربن به میزان ۶۵ هزار تن و سود آوری ۳۵ میلیارد ریالی در سال (بر مبنای گاز بهای داخلی) در سال از مهمترین ثمرات این طرح در پالایشگاه گاز شهید هاشمی می‌باشد.

مدیر مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در ادامه گفت : با احداث یک واحد جدید شیرین سازی با هزینه سرمایه گذاری حدود ۴۰ میلیارد ریال در ضلع جنوب واحد یک تصفیه گاز به انجام رسیده است و کلیه مراحل طراحی، سفارش گذاری و ساخت تجهیزات از طریق سازندگان داخلی دنبال شده است.

وی افزود: راه اندازی این پروژه ، ضمن صرفه جویی سالیانه ۲۰ میلیون متر مکعب در مصرف گاز سوخت پالایشگاه ، سود آوری حدود ۲۰ میلیارد ریالی (بر مبنای گاز بهای داخلی) و ۹۰ میلیارد ریالی (بر مبنای قیمت جهانی گاز) در بر خواهد داشت.

خباز همچنین به جنبه‌های زیست محیطی اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت : بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب از حجم گاز‌های ارسالی به فلر کاسته شده و از انتشار ۳۷ هزار تن گاز دی اکسید کربن نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.


انتهای پیام // م. ه.

 

 

شمارش معکوس راه اندازی فاز دوم " طرح بازیابی گاز‌های ارسالی به مشعل " آغاز شد

برچسب ها: گاز ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.