یک کارشناس سیاست خارجی گفت: روسیه به دلیل اختلافات گسترده با آمریکا، برجام را زمینه راهبردی مناسبی برای مقابله با ترامپ می‌داند.

برجام زمینه تقابل آمریکا و روسیهمحمد ساجدی کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حمایت روسیه از برجام و پایداری در مواضع خود علیه آمریکا اظهار کرد: کشورهای صاحب حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد به یک اندازه در تصمیم گیری ها تاثیرگذار هستند و روسیه از این ظرفیت در مقابل ایالات متحده  استفاده می کند.

کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: هر تصمیم نیازمند اجماع همه اعضای شورای امنیت است و حتی اگر یک عضو هم مخالف باشد قابلیت اجرا پیدا نمی کند و این در حالی است که روسیه نقش خود را برای مقابله با آمریکا در برجام به خوبی ایفا می کند.

وی با بیان اینکه اگر هر کشوری نسبت به قراردادی که امضا کرده مانع تراشی کند دیگر هیچ  توافقی در سطح جهان شکل نمی گیرد، ادامه داد: یکی از اتفاقات استراتژیک در شرایط کنونی وجود اختلاف بین طرف های مقابل ایران است که در این میان روسیه به دلیل اختلافات گسترده با آمریکا، برجام را زمینه راهبردی مناسبی برای مقابله  با ترامپ می داند.

ساجدی گفت: اینکه طرف های مقابل آمریکا از برجام حمایت می‌ کنند نشان دهنده  اختلاف در بین کشورهای عضو 1+5 است  و ما باید بتوانیم از این موضوع به نفع خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه روسیه در تمام معادلات جهان به دنبال نوعی تسویه حساب با آمریکاست، خاطر نشان کرد: زمانی که آمریکایی‌ ها در کریمه با روس ها  مقابله کردند، روسیه هم در حوادث خاورمیانه با واشنگتن  وارد تقابل شد بنابراین هر حرکت و تصمیمی که مسکو اتخاذ می کند در مسیر مبارزه با واشنگتن است.

انتهای پیام/

رقابت مسکو و واشنگتن در عرصه جهانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس عبدی
۲۲:۱۲ ۲۸ دی ۱۳۹۶
ذخایر-سانتریفیوزها-مسدودشدن تحقیقات فضایی-بیکارشدن دانشجویان-فرارنخبگان و....بردند.درمقابل ماچه آوردیم؟؟؟؟؟
آخرین اخبار