رئیس مجلس عمان گفت: نمی‌توان در برابر نسل‌کشی‌ها در میانمار سکوت کرد،بر همه ما واجب است که اقدامات لازم را از طریق کانالهای بین‌المللی دنبال کنیم.

خشونت‌ و تجاوز علیه مسلمانان میانمار باید متوقف شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خالدبن هلال بن ناصر المعولی رئیس مجلس عمان در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که صبح امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، اظهار کرد: این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که ما با چالش‌های متعددی در جهان اسلام مواجه هستیم، ما باید با این چالش‌ها که ملت‌های مسلمان را تضعیف و ایجاد اختلاف می‌کند، مبارزه کنیم.

وی تأکید کرد: باید تهدیداتی را که جهان اسلام با آنها روبه روست، شناسایی کنیم و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی‌های جدی داشته باشیم.

رئیس مجلس عمان با اشاره به اینکه امروز در نقطه عطف تاریخی قرار داریم و باید اتحاد گسترده‌ای داشته باشیم، اضافه کرد: ما باید به نحو احسن از مقدسات اسلامی محافظت کنیم از جمله مهمترین موضوعاتی که پیش رویمان قرار دارد تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت به قدس است که باعث ضایع شدن حقوق فلسطینی‌ها می‌شود.

المعولی تأکید کرد: ضروری است اقداماتی جدی داشته باشیم تا آمریکا از ا تصمیم خود عقب نشینی کند، ما باید با نهادهای مختلف بین‌المللی و شورای امنیت ارتباطی همیشگی داشته باشیم تا بتوانیم مسئله فلسطین را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به افزایش فقر، بیماری‌ها، کمبودها و منابع اقتصادی اضافه کرد: این‌ مواردی که اشاره کردم از مهمترین چالش‌های پیش روی کشورهای اسلامی است که باعث ضعف سیاسی ما می‌شود.

رئیس مجلس عمان با اشاره به قتل عام فجیع مسلمانان در میانمار گفت: نمی‌توان در برابر نسل‌کشی‌ها در میانمار سکوت کرد،  بر همه ما واجب است که اقدامات لازم را از طریق کانالهای بین المللی دنبال کنیم تا خشونت‌ها و تجاوز علیه مردم مسلمانان میانمار متوقف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، قدس ، اخبار مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار