ملک زاده با اشاره به ایرانوم در درمان معلولیت‌ها گفت: برای جلوگیری از خروج بیماران از کشور باید مرکز ژن درمانی راه اندازی شود.

لزوم راه اندازی مرکز ژن درمانی در کشور/ ایرانوم‌ دستاوردی‌ شگرف برای درمان معلولیت‌هابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مراسم رو نمایی از پروژه ملی ایرانوم‌ با بیان اینکه ایرانوم‌ به منظور تشخیص بیماری‌ها بر اساس ژنتیک افراد راه اندازی شده است، گفت: مهندسی بیولوژیک امروزه علم بسیار مهمی است و باید با ایده‌های مهندسی به ژنوم ایرانیان نگاه کنیم.

ملک زاده افزود: پروژه ایرانوم‌ محدود به حوزه پزشکی نیست بلکه می‌توانیم از این علم در کشاورزی تولید سوخت استفاده کنیم اما یکی از مهم‌ترین استفاده‌های ایرانوم‌ درمان بیماری‌ها بر اساس ژنتیک افراد و تولید دارو بر اساس ژنتیک ایرانیان است.

درمان هموفیلی با ژن درمانی

معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت با اشاره به درمان بسیاری از بیماری‌ها با ژن درمانی، گفت: بر اساس تحقیقات جدید دنیا بیماری هموفیلی را می‌توان با ژن درمانی درمان کرد و این بیماران با این روش دیگر نیازی به تزریق فاکتور 8 ندارند.

وی ادامه داد: بیش از 300 میلیون معلول در دنیا هستند که 100 هزار نفر از این بیماران در ایران زندگی می‌کنند، ما باید تلاش کنیم تا در کشور به سمت ژن درمانی پیش رویم و معلولان را با این روش درمان کنیم.

ملک زاده عنوان کرد: با ایرانوم‌ می‌توان نقص‌های ژنتیکی را شناخت و به درمان بیماران معلول پرداخت، افزون بر این، این پروژه در پیشبرد مطالعات و عملکرد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تاثیر شگرفی دارد زیرا می‌توان به کمک این طرح بسیاری از بیماری‌ها را درمان کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر راه اندازی مرکز ژن درمانی در کنار مرکز ژنومیک‌ کشوری، گفت: باید مرکز ژن درمانی را در راستای پروژه ایرانوم‌ راه اندازی کنیم تا از فرستادن بیماران برای درمان به خارج از کشور بی نیاز شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار