رئیس انجمن طب فیزیکی توانبخشی کمبود امکانات بستری را مهم‌ترین مشکل معلولان در حوزه توانبخشی دانست.

کمبود امکانات بستری مهم ترین مشکل معلولان در حوزه توانبخشیبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید منصور رایگانی رئیس انجمن طب فیزیکی توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران و رئیس بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، اظهار کرد: در این کنگره همه صاحب نظران و متخصصان طب فیزیکی، توانبخشی برای به روز رسانی اطلاعات علمی خود، تبادل اطلاعاتشان با همدیگر و آگاهی از آخرین یافته‌های علمی مرتبط با این حوزه گرد هم جمع می‌شوند.

وی بیان کرد: در این کنگره ما کارگاه‌های مختلفی نیز در زمینه طب فیزیکی و توانبخشی داریم که از جمله این کارگاه‌ها می‌توان به کارگیری سونوگرافی جهت تزریق در مفاصل دچار اسپاسم، استفاده از سونوگرافی برای تشخیص بیماری های زانو و کاربرد ام آر آی و نحوه تفسیر تصاویر ام آر آی اشاره کرد.

رئیس بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران افزود: از جمله موضوعات علمی که در این کنگره مطرح می شود می‌توان به دردهای سیستم اسکلتی و عضلانی، توانبخشی سیستم عصبی و عضلانی اشاره کرد، در این کنگره همچنین تازه‌های تشخیصی الکترودیاگنوز نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لزوم راه‌اندازی مراکز جامع طب توانبخشی در مراکز دانشگاهی کشور

رایگانی تاکید کرد: در این کنگره گروه های مختلف توانبخشی از قبیل فیزیوتراپی کاردرمانی، گفتاردرمانی و ارتوپدی فنی حضور پیدا می‌کنند و به بیان مطالب خود در زمینه طب فیزیکی و توانبخشی می‌پردازند.

وی درباره مهم‌ترین مسائل و مشکلات رشته طب فیزیکی و توانبخشی تصریح کرد: متاسفانه اکنون امکان بستری کردن بیماران در بخش‌های مختلف طب فیزیکی و توانبخشی وجود ندارد و این موضوعی است که باید به آن توجه ویژه شود؛ امیدواریم سیاست‌گذاران بهداشتی و درمانی کشور و سازمان های بیمه‌گر به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا بیمارانی که نیازمند به خدمات توانبخشی بستری هستند بتوانند در بخش‌های مختلف طب فیزیکی و توانبخشی بستری شوند.

رئیس بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران گفت: امیدواریم مراحل نهایی تصویب قانون حمایت از معلولان که اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است هر چه سریع‌تر برای اجرا ابلاغ شود و موضوع پوشش بیمه خدمات توانبخشی به صورت کامل حل شود تا حداقل بیمه‌های پایه بتوانند این خدمات را به بیماران بدهند.

رایگانی اظهار کرد: ما از سیاستگذاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست می‌کنیم که در چندین مرکز دانشگاهی کشور که بخش‌های آموزش دستیاری تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را دارند، مراکز جامع طب توانبخشی را راه‌اندازی کنند.

وی درباره مراکز جامع طب توانبخشی بیان کرد: این مراکز باید در مراکز آموزشی شاخص کشور راه‌اندازی شوند؛ در این مراکز پزشکان متخصصان و دستیاران گروه‌های مختلف توانبخشی می‌توانند علاوه بر اینکه به بیماران خدمات درمانی و توانبخشی می‌دهند آموزش‌های لازم را نیز ببینند.

رایگانی یادآور شد: مراکز جامع طب توانبخشی باید به صورت مطلوب و نمونه در مراکز خاصی در کشور راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار