معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: مشارکت بانوان این استان در حوزه اشتغال 2 درصد نسبت به میانگین کشور بالاتر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید کمال‌الدین میرهادی امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان چادگان با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در برنامه اشتغال فراگیر به اشتغال بانوان توجه ویژه شده است، خاطر نشان کرد:  اعتبارت مشاغل خانگی در سال جاری 20 برابر نسبت به سال گذشته ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در اشتغال فراگیر 4 رویکرد از جمله ایجاد رشد فراگیر، اصلاح نظام تدبیر، رشد عمودی و توسعه صادرات مدنظر است و باید مسیری مهیا شود تا فعالان اقتصادی و خدماتی به رویکرد جهانی ورود پیدا کنند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی اشتغال پایدار حفظ اشتغال 80 درصد از شاغلان موجود کشور است، ابراز کرد: براساس هدف‌گذاری که برای سال جاری انجام شده، قرار است از محل برنامه اشتغال فراگیر 970 هزار شغل در کشور ایجاد شود و در استان اصفهان نیز در کارگروه اشتغال 90 هزار شغل تعریف و به دستگاه‌هایی اجرایی ابلاغ شده است.

میرهادی اذعان کرد: باید به سمتی برویم که تا پایان برنامه ششم توسعه، میانگین بیکاری در کشور به 8 دهم درصد کاهش یابد زیرا در حال حاضر میانگین بیکاری کشور حدود 12 درصد است و باید در هر سال  8 دهم درصد کاهش یابد.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان متذکر شد: در حوزه تأمین مالی، از محل تبصره 18 اعتبارات آن ابلاغ شده که اعتبارات کل کشور 20 هزار میلیارد تومان است، از این میزان سهم استان اصفهان یک هزار و 650 میلیارد تومان است.

وی  با اشاره به اینکه نرخ تسهیلات در حوزه سرمایه ثابت 6 درصد و در حوزه سرمایه در گردش 10 درصد است، اضافه کرد: سهم استان اصفهان در این زمینه نیز حدود 360 میلیارد تومان که در مرحله اول  127 میلیارد آن توزیع شده و در هفته آینده این اعتبارت در حوزه شهرستان‌ها نیز وصول و توزیع می‌شود. 

 

انتهای پیام/م

 

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان چادگان

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.