رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل از پایش پسماند پزشکی مراکز درمانی شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین جمشیدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل گفت: گروه بازدید مشترک پایش پسماندهای پزشکی شهرستان اردبیل در راستای مصوبات کمیته پسماند پزشکی استان و به منظور نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای تولیدی از مراکز بهداشتی و درمانی شهر اردبیل بازدید کردند.

وی افزود: این بازدید بصورت مستمر و سرزده از کلیه مراکز بهداشتی، درمانی و تخصصی شهر اردبیل با حضور کارشناسان معاونت های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان مدیریت پسماند شهری، سازمان نظام پزشکی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل در طول هفته انجام می یابد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل افزود: در این بازدیدها وضعیت تفکیک، جمع آوری و بسته بندی و انتقال زباله های تیز و برنده توسط واحدهای پزشکی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

جمشیدی گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه مدیریت پسماند پزشکی مراتب طی اخطاریه ای به مسئول واحد مربوطه ابلاغ می شود.

وی با تاکید بر ضرورت قانونی و بهداشتی تفکیک پسماندهای پزشکی از عادی گفت: در این راستا از ابتدای سال 95 بی خطرسازی پسماندهای پزشکی مراکز خصوصی (مطب ها، درمانگاه، آزمایشگاه ها و ...) از طریق عقد قرارداد با شرکت خصوصی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل حفاظت محیط زیست صورت می پذیرد.

انتهای پیام/ح

پایش پسماندهای پزشکی اردبیل

 

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار