رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: بعد از اینکه دولت ثبت سفارش برنج خارجی را ممنوع کرد موج هیجانی در بازار برنج اتفاق افتاد، اما در حال حاضر آرامش به بازار بازگشته است و قیمت سایر محصولات مصرفی نظیر تخم مرغ نیز به حالت اول بازگشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول جهانگیری  در رابطه با خبر افزایش مجدد قیمت برنج اظهار کرد: بعد از جو روانی که در چند هفته قبل در بازار ایجاد شد در حال حاضر در دوره آرامش بازار قرار داریم و هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای برنج داخلی و خارجی رخ نداده است.

وی در ادامه افزود: بعد از اینکه دولت ثبت سفارش برنج خارجی را ممنوع کرد موج هیجانی در بازار برنج اتفاق افتاد، اما در حال حاضر آرامش به بازار بازگشته است و قیمت سایر محصولات مصرفی نظیر تخم مرغ نیز به حالت اول بازگشته است.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان خاطرنشان کرد: همین وضعیت برای تخم مرغ نیز رخ داده بود اما وضعیت به حالت ثبات بازگشت و در حال حاضر برای تحویل به فروشگاه‌ها بین 6 الی 6 هزار و 200 تومان است.

وی تأکید کرد: بازار توسط بازرسان اصناف در حال رصد بوده و شرایط روانی بازار به ثبات رسیده است و دیگر نوسانات هفته‌های قبل کنترل شده‌اند.

جهانگیری در پایان متذکر شد: خبر عدم واردات برنج خارجی از نظر روانی اثراتی بر خرید و فروش برنج داخلی گذاشت اما واقعیت این است که به اندازه مصرف چند ماه کشور، برنج خارجی در انبارها وجود دارد، علاوه بر آن، شکافی بین عرضه و تقاضای برنج در کشور وجود ندارد و افزایش قیمتی ناشی از کمبود عرضه رخ نخواهد داد.

 

انتهای پیام/م

 

بازگشت آرامش در بازار برنج اصفهان

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.