استاندار اصفهان گفت: تأثیرگذاری صنوف در جامعه و نسل جوان، فرهنگ و روحیه کسب رزق حلال که در کسبه قدیمی بوده و اکنون نیز در بخش اعظم اصناف وجود دارد، همچنان باید به نسل‌های جدید منتقل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در دیدار با اعضای هیأت‌رئیسه اتاق اصناف مرکز استان اصفهان اظهار کرد: روحیه جهادی، همکاری و همیاری که در اصناف استان اصفهان وجود دارد، ستودنی است و اعضای این اتحادیه به صورت فعال، جدی و پرتحرک به فعالیت می‌پردازند که می‌تواند سازنده باشد.

وی با بیان اینکه اصناف بسیاری از بیکاران را پوشش می‌دهد، افزود: اصناف در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همراهی و همگامی داشتند و اگر در جریان انقلاب کسبه و اصناف همراهی نمی‌کردند، وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی با مشکل مواجه می‌شد.

استاندار اصفهان با اشاره به پشتیبانی‌های مالی صنوف از انقلاب گفت: حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و حمایت مستمر از نظام همواره سرلوحه اصناف بوده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه اصناف کم‌ترین بار و هزینه را برای دولت‌ها داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ارتباط صنوف با دولت‌ها همواره زیاد بوده است و با توجه به اینکه حضور مویرگی در سطح جامعه دارند، این تأثیرگذاری می‌تواند بسیار زیاد باشد.

وی آموزش و فرهنگ‌سازی در این خصوص را بسیار مهم خواند و یادآور شد: در جامعه در برخی موارد ناهنجاری‌هایی دیده می‌شود که به دلیل  نداشتن مهارت در کار و همچنین کم‌کاری صورت می‌گیرد و در این راستا بازرسی‌ها بسیار مهم است که با روش‌های اقناعی تأثیر بیشتری خواهد داشت.

استاندار اصفهان متذکر شد: اینکه بیشتر پرونده‌ها در کمیسیون‌های حل اختلاف مرتفع می‌شود بسیار مطلوب است و از قدیم هم اکثر اختلافات با کدخدامنشی برطرف می‌شد؛ در فرهنگ‌سازی جامعه شاید پس از معلمان و اساتید، صنوف، بیشترین نقش را دارند و نوع برخورد، دیالوگ و رفتار صنوف روی مردم به ویژه نسل جوان تأثیرگذار است.

وی ابراز داشت: باید روی چینش افراد در اتحادیه‌ها و بازرسی‌ها دقت شود و افرادی انتخاب شوند که بر روی مسائل اجتماعی دقیق هستند؛ اصناف استان اصفهان برای کمک به اجرای برنامه‌های استان اعلام آمادگی می‌کنند و حمایت لازم را خواهند داشت.

 

انتهای پیام/م 

 

استاندار اصفهان دردیدار با اعضای هیأت‌رئیسه اتاق اصناف مرکز استان اصفهان

برچسب ها: استانداری ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.