واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران طی نامه‌ای به رئیس مجلس شفاف سازی عدم توانایی دولت در دستیابی به اهداف تعیین کرده را خواستار شد.

دولت باید شفاف سازی کند که چرا نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند؟به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران طی نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از سکوت و عدم ایفای نقش نظارتی مجلس بر دولت انتقاد کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر علی لاریجانی
سلام علیکم

ملت فهیم و همیشه در صحنه که در سی و چند سال گذشته، ولایت مداری و حمایت از ایران اسلامی در خود را تا سر حد شهادت اثبات کرده اند، در این ایام خطیر در پی بروز مشکلات اقتصادی بسیار، اعم از گرانی اجناس و کالاهای ضروری معیشت مردم و تورم، وضعیت بانک ها و موسسات مالی اعتباری، اختلاس و چپاول بیت المال توسط آقازادگان و عوامل پشت صحنه آنان، واردات بی رویه کالاهای مشابه و چه بسا تولید با کیفیتی برتر از آن در داخل، گله مندی خود را بارها اعلام کرده اند. این موضوع را اضافه کنید به رشد بیکاری، خاصه فارغ التحصیلان دانشگاه ها که مسئله را غیرقابل تحمل تر می نمایاند.

متأسفانه، دولت محترم در طول پنج سال گذشته نتوانسته مشکلات کثیر اقتصادی را با وجود راهنمایی های مقام معظم رهبری(حفظه اله) و اعتماد ملت شریف ایران، حل کند و از آن بکاهد و مجلس نیز پیگیری علنی و شفافی در این راستا نداشته است و واکنشی نسبت به دغدغه ها و مشکلات معیشتی مردم نشان نداده است.

لذا لازم است :

اقدامات دولت مورد بررسی نمایندگان ملت قرار گیرد، دولت باید شفاف سازی کند که چرا نتوانسته است به وعده های خود عمل کنند؟
چرا معضل بیکاری و عدم اشتغال جوانان فرآیندی رو به رشد داشته است؟
چرا گرانی و تورم، از کنترل خارج شده و دولت در این راستا تدبیری از خود نشان نمی دهد ؟
چرا دولت با مردم صادق و روراست نیست و آمار و ارقامی که ارائه می کند در زندگی مردم نمایان نشده و با واقعیت ها فاصله دارد؟
چرا دولت واکنشی در برابر اعتراض و گله مندی مردم نشان نمی دهد و تنها نظاره گر است؟
جناب آقای رییس!
جنابعالی قسم یاد کرده اید از حقوق مردم دفاع کنید. آیا سکوت و عدم اعمال نقش نظارتی خود ، دفاع از حقوق ملت است؟

آیا سکوت و کم توجهی به زندگی بسیاری از مالباختگان موسسات مالی اعتباری که با مجوز رسمی بانک مرکزی فعالیت می کردند، عمل به وظیفه نظارتی مصرح جنابعالی در قانون اساسی است؟
سکوت جنابعالی در برابر فسادهای اقتصادی متعددی که رخ می دهد، سکوت در برابر ظلم و به نوعی نشان دهنده حمایت از آنها نیست؟
به استناد به کدام ماده قانونی جلوی ایفای نقش نظارتی مجلس و طرح سؤال از رییس جمهور را گرفته اید؟
چرا مجلس محترم وزیران را مورد سوال و استیضاح قرار نمی دهد و مردم گله مند را به حال خود رها کرده است؟
ما خواهان پاسخ گویی صریح و علنی مجلس محترم هستیم. باشد که گره و مشکلی گشوده شود و دولت کلیدهای تدبیر خود را به کار بندد....

و من الله التوفیق

انتهای پیام/

متن نامه واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران به رئیس مجلس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار