زهرا اینچه درگاهی گفت:برخی افراد که برای من و جامعه ژیمناستیک نا‌آشنا بودند در تجمع اعتراض آمیز مقابل وزارت ورزش حضور داشتند.

زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره حضور کارمندان اسبق فدراسیون ژیمناستیک مقابل وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: من هم مانند شما مطلع شدم که امروز برخی از کارمندان سابق فدراسیون ژیمناستیک، عده ای ناشناس که عضو خانواده ما نیستند و همچنین چند نفر از ورزشکاران به نشانه اعتراض جلوی درب وزارت ورزش و جوانان تجمع کرده اند.حقیقت امر این است که در تاریخ اول مرداد سال جاری  که تقریبا با شروع کار من در فدراسیون همزمان شده بود،قرارداد عده ای از کارمندان به پایان رسید و چون کارایی چندانی در فدراسیون نداشتند تصمیم گرفتیم با آنها قطع همکاری کنیم. یا اینکه وظایفی بود که قابل ادغام با برخی پرسنل فعال دیگر بوده که آنها می‌توانستند کارهای ما را انجام دهند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد:تعداد این نفرات حدود 16 نفر بود، حدس من این است آنهایی که از فدراسیون اخراج شده اند جلوی درب وزارت ورزش و جوانان تجمع کرده اند.قبل از آمدن من به فدراسیون 22 نفر در فدراسیون مشغول به فعالیت بودند و پس از اینکه من به عنوان رئیس فدراسیون جدید ژیمناستیک انتخاب شدم تنها 8 کارمند در فدراسیون باقی ماندند.بارها در طول آن زمان من اشاره کردم که 16 نفر نرفته اند که 16 نفر دیگر جایگزین‌ آنها شوند بلکه یک سبک سازی را انجام داده ایم. در صورتی که فعالیت هایمان گسترده تر از قبل شود به طور حتم پرسنل جدیدی را به فدراسیون اضافه خواهیم کرد.همچنین پس از اینکه سالن آکادمی ژیمناستیک به بهره برداری رسید یک نفر را به نیروهای مان اضافه کردیم.

در تجمع امروز عده ای سیاهی لشکر جمع شده بودند

او بیان کرد: همچنین حضور یک خانمی که در فدراسیون گذشته به دلیل انجام برخی تخلفات از سمتش عزل شده بود از دیگر نکات جالب توجه این تجمع اعتراض آمیز بود.او از ما درخواست کرد تا دوباره به فدراسیون بازگردد و کارش را از سر بگیرد اما چون ما در این مقطع زمانی به کارمندی نیاز نداریم و از طرفی در پرونده او تخلفات زیادی صورت گرفته بود به او اعلام کردیم که نمی تواند به فدراسیون بازگردد.هنوز دلیل این تجمع را متوجه نشدم که چرا این افراد دست به چنین کاری زده اند. خانمی که از آمادگی جسمانی به ژیمناستیک آمده و کارت مربیگری و داوری گرفته، ما خیلی دوست داشتیم که این نیرو جذب ژیمناستیک شود، اما با این وجود او هیچ وقت نمی‌تواند ادعای پیشکسوتی و قهرمانی ژیمناستیک را داشته باشد. جالب تر اینکه آقای بازنشسته‌ای را دیدم که در فدراسیون قبلی باز هم به دلیل بازنشستگی و منع بکارگیری بازنشسته‌ها از فدراسیون رفته بود هم امروز در این تجمع حضور داشت.حضور نایب رئیس گذشته فدراسیون که در حال حاضر نزدیک به 70 سال دارد و اولین خانومی بود که در المپیک حضور داشت اما در مسابقات شرکت نکرد از نکات جالب توجه امروز بود. وقتی یک فدراسیون تغییر می کند و جوان سازی در دستور کار قرار می گیرد، باعث می شود که مجبور به خداحافظی با نیروهای مسن شویم و به جای آنها از نیروهای جوان بهره ببریم. به همین دلیل در بخش نایب رئیسی با سروری قطع همکاری کردیم و از او خواستیم در بخش مشاور به ما کمک کند اما فکر می کنم این پیشنهاد چندان باب میل این فرد نبوده است.همچنین چهره های ناشناخته در تجمع امروز حضور داشتند و بهتر بود این افراد در کنار سیاهی لشکری که در آنجا جمع شده بودند خودشان را معرفی می کردند تا شاید جزو علاقه مندان به آینده ژیمناستیک باشند.

برخی افراد به جای حضور در فدراسیون و دریافت چک تسویه حساب راه دیگری را انتخاب کردند

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در ادامه گفت:اعتراضی که انجام گرفت برایم جالب توجه بود،چون در زمانی که آن 16 نفر از فدراسیون رفتند در حضور خودشان و در رسانه ها اعلام کردیم که ما آمادگی این را داریم تا با آنها تسویه حساب کنیم.اما متاسفانه این افراد به جای مراجعه به فدراسیون و دریافت چک تسویه راه دیگری را انتخاب کردند.حضور آبدارچی قدیم فدراسیون در مقابل وزارت ورزش و جوانان برایم جالب توجه بود چرا که او چند ماهی می شود که از سمتش بازنشسته شده است.حالا اینکه سوال او در مورد مدیریت فدراسیون چه چیزی است و یا اینکه چه کاری باید بکنیم یا پیشکسوت ژیمناستیک هستند بماند.

حضور اقوام من در فدراسیون ژیمناستیک بی اساس است

درگاهی در پاسخ به این سوال که برخی افراد حاضر در مقابل وزارت ورزش معتقدند شما اقوام خود را به جای آنها استخدام کرده اید،گفت:این موضوع به طور کامل بی اساس است چرا که اگر آنها فردی را سراغ دارند که حتی اگر یک نسبت درجه سوم یا چهارم با من داشته باشد خیلی خوشحال می شوم که نام این افراد را در تمامی رسانه ها اعلام کنند.

او درباره تعداد کارمندان رسمی فدراسیون هم گفت:نزدیک به 16 نفر از فدراسیون رفتند و در حال حاضر تنها با 8  کارمند فعالیت هایمان را ادامه می دهیم و همچنان با این تعداد داریم اهداف مان را پیش می بریم و جایگزینی نبوده که از اقوام من بخواهند در فدراسیون مشغول به کار شوند، ما فقط در آکادمی فدراسیون ژیمناستیک یک فرد را که از تجربیات بالایی برخوردار بود را استخدام کردیم.

افتخار می کنم از اینکه با رای خانواده ژیمناستیک به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شده ام

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد اینکه برخی ها معتقدند او به هیچ کدام از وعده هایشان در انتخابات عمل نکرده است،اظهار کرد:خوشبختانه من به جمعی که در وزارت ورزش تجمع کرده اند قولی نداده بودم و در انتخابات سعی کردم از هر گونه لابی گری پرهیز کنم.در حال حاضر هم افتخار می کنم از اینکه با رای خانواده ژیمناستیک به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شده ام. درباره عملکرد من در طول این چند ماه اخیر می توانید از هیئت های استانی جویا شوید تا بهتر در جریان این مسائل قرار بگیرید.تیم ملی جوانان قرار است 2روز دیگر برای حضور در رقابت های بین المللی هنگ کنگ که به نوعی یکی از رقابت های کسب سهمیه المپیک جوانان محسوب می شود عازم این کشور شود.

او در ادامه گفت:ژیمناستیک کاران ما در مسابقات اسلوونی توانستند پس از هشتاد سال تیم ایران را در بخش تیمی و 6 اسباب مردان صاحب مدال کنند و اکنون تعداد مدال های بدست آمده در زمان حضورم در فدراسیون بسیار بیشتر از هفت سال گذشته بوده است،به طور مثال در آن هفت سال جمع مدال های بدست آمده به کمتر از 10 می رسید اما ژیمناستیک کاران ما توانستند نزدیک به 20 مدال در اسلوونی کسب کنند.همچنین در جام ستارگان و تویوتا کاپ عبدالرضا کیخا موفق شد عنوان دومی خرک حلقه را بدست بیاورد و امیدوارم جوانان مان هم در رقابت های هنک کنگ خوش بدرخشند و نتایج آبرومندانه ای را برای کشورمان بدست آورند.

درگاهی در ادامه درمورد اینکه گفته می شود شما مدرک مربیگری و کارت داوری ندارید،پاسخ داد:در هر صورت چنین صحبت هایی همواره نیازمند مدارک کافی است تا بتوان آن را اثبات کرد.من در زمانی که نامزد فدراسیون ژیمناستیک بودم تمام احکام قهرمانی یازده ساله ام را به صورت برگزیده از سال های مختلف و همچنین سایر مدارک مورد نیاز را برای تمام جامعه کشور و کسانی که قرار بود در مجمع حضور داشته باشند ارسال کردم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درمورد اینکه افراد حاضر در وزارت ورزش معتقدند شما هنوز با آنها تسویه حساب نکرده اید،بیان کرد:هر شخصی که به فدراسیون آمده قرار شده در‌ آینده ای نزدیک به مطالباتش برسد.به طور مثال فردی که از کشتی به ژیمناستیک آمده و در بخش روابط عمومی هم فعالیت می کرد تا ریال آخر پولش را دریافت کرده است.آنهایی هم که پول شان را دریافت نکردند تاکنون مراجعه ای به فدراسیون برای توسه حساب نداشتند. همین‌جا اعلام می‌کنم اگر مایل به تسویه حساب هستند به بخش مالی فدراسیون مراجعه کنند. 

اینچه درگاهی درباره حضورش در انتخابات کمیته ملی المپیک و آیا اینکه این تجمع اعتراض آمیز به این موضوع ارتباطی دارد یا خیر،اظهار داشت:حقیقت امر این است برای من هم جای سوال است که چرا این افراد امروز را برای این کار انتخاب کرده اند.در هر صورت من برای هیئت اجرایی ثبت نام کرده ام و فردا ممکن است در انتخابات رای بیاورم یا اینکه هیچ شخصی به من رای ندهد.معتقدم شاید این افراد دوست دارند به دلیل در پیش بودن انتخابات کمیته ملی المپیک یک تجمع و حرکتی را از خودشان نشان دهند.

انتهای پیام/

واکنش رئیس فدراسیون ژیمناستیک به تجمع اعتراض آمیز مقابل وزارت ورزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار