اثر موزه‌ای از استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، موزه ملی ایران و موزه میرعماد در فهرست آثار ملی منقول به ثبت رسید.

186 اثر در فهرست آثار ملی منقول ثبت شدبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 186 اثر موزه ای از استان های آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس، موزه ملی ایران، موزه میرعماد مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و کاخ گلستان در فهرست آثار ملی منقول به ثبت رسید.

مدیرکل ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور با اعلام این خبر گفت: از 186 اثر ثبتی جدید، 35 اثر به سفال های نیشابور موزه ملی ایران، 20 قطعه خط نستعلیق اساتید خوشنویسی میرعلی هروی، شاه محمود نیشابوری ملقب به زرین قلم و... موجود در موزه خط و کتابت میرعماد و 27 اثر به مجموعه تابلوهای نقاشی محمود خان ملک الشعرا (صبا) نقاشی توانا و خوشنویسی چیره‌دست دوره قاجار در کاخ گلستان تعلق دارد.

فرهاد نظری 27 اثر مکشوفه از کاوش های باستان شناختی محوطه باستانی حسنلو در آذربایجان غربی شامل اشیای سفالی، مفرغی و استخوانی و 36 اثر از محوطه ثبت جهانی شهر سوخته در 56 کیلومتری شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان را از دیگر آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی منقول عنوان کرد.

به گفته وی 31 شیء از موزه تخت جمشید و10 اثر محوطه تاریخی و جهانی شوش از جمله آثاری است که در کمیته ثبت آثار منقول واجد ارزش ثبت شناخته شد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار