سرپرست معاونت پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش لرستان ازبرگزاری نخستین کنگره شعرانقلاب بامحوریت فاطمه الگوی بانوان انقلابی درایام فاطمیه خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد حسین احمدی سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان  افزود: این کنگره شعر به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک و با حضور شاعران و هنرمندان دانش آموزو فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه هنر را کارآمدترین ابزار تربیت انسانى برشمرد و افزود: در جهان پرتنش و اضطراب امروز‌ی تنها از طریق هنر و تقویت بُعد زیبایی‌‏شناسى است که می‌‏توان بر کالبد خسته و بی‌‏رمق انسان امروزى حیاتى تازه دمید.

احمدی تاکید کرد: هنر به لحاظ داشتن تناسب با زبان کودک و پیوند با نیروى شگفت درون او و ارتباط عمیق با ویژگی‌ها و تمایلات جوانان می‌‏تواند تا اساسی‌‏ترین درجات تربیت انسانى نقش داشته باشد.

وی بر لزوم ارائه‌ی جذاب فعالیت‌های پرورشی به مخاطبین تاکید کردو ادامه داد: منشأ این جذابیت بعد زیبا شناختی ارائه‌ی آنهاست و چنانچه توجه به بعد زیبا شناختی در اجرای امور تربیتی هماهنگ با تحولات و تغییرات اجتماعی و فرهنگی مخاطبین صورت گیرد جذابیت و توسعه‌ی این فعالیت‌ها را بالاتر خواهد برد.

احمدی تصریح کرد: هنر یکی از مقوله‌های جدی فرهنگی هر جامعه‌ای است و صاحبنظران آن را عالی‌ترین شکل فعالیت معنوی انسان دانسته اند.

وی اضافه کرد: طبیعی است که وقتی این فعالیت معنوی انسان امکان رشد پیدا کند در غنا بخشیدن به فرهنگ اجتماعی کاربردی عظیم خواهد داشت، از سوی دیگر، هنر در رشد، بالندگی و شکوفایی انسان، در درک و شناخت جهان پیرامون در راهیابی به ژرفای درون آدم ها، در آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ و اعتقادات اقوام گوناگون جهان، وایجاد فضای تفاهم و همبستگی میان مردم عاملی بسیار تعین کننده و موثر است.

احمدی تاکید کرد: زبان هنر، اصیل ترین، خالص‌ترین و رساترین زبانهاست که به کمک آن می‌توان افراد جامعه را بسوی پیشرفت و تعالی سوق داد.

وی ادامه داد: هنر به زندگی تحرک می‌بخشد و عاملی برای رشد تفکر و ایجاد فلسفه خاصی برای زندگی می‌شود و در جنبه‌های مختلف اجتماعی ارزشمند واقع شده وابعاد معنوی وجود انسان را تقویت می‌کند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در ادامه بر توسعه همکاری بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: تربیت حساس‌ترین و خطیر‌ترین رسالتی است که برای تحقق آن باید از تمام ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد و در تربیت دینی دانش آموزان هم باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده کرد.

انتهای پیام/م

نخستین کنگره شعر انقلاب در ایام فاطمیه برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.